SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Inga Balsytė
UAB „Autoverslas“
Rinkodaros ir pardavimų direktorė
Transportas, 2010 Nr. 2 (23). Ar didėja krovinių srautai?

Smarkaus krovinių srauto didėjimo nepastebime, tačiau jaučiame teigiamas klientų iš Rytų nuotaikas. Palyginus su praėjusių metų situacija, kada Rytuose strigo finansavimas, šiemet jiems tapo lengviau, todėl daug aktyviau planuojami užsakymai. Šiuo metu turime labai daug užsakovų Baltarusijoje, tačiau jau dabar aišku, kad liepą darbo sumažės. Šiemet daug sunkiau tapo prognozuoti būsimų krovinių srautų sezoninius pokyčius. Anksčiau būdavę pokyčiai beveik išnyko. Dabar galima išskirti nebent tik Kalėdų periodą. Didelė tikimybė, kad vežimo kainos netrukus pradės augti, nes transporto priemonių rinkoje kol kas yra mažai, o užsakymų pamažu daugėja ne tik Rusijoje, bet ir Europoje. Mus tai labai džiugina.

Transportas, 2010 Nr. 2 (23). Ar didėja krovinių srautai?

Didžioji mūsų bendrovės vežamų krovinių dalis yra automobiliai, todėl mums krizė prasidėjo staigiai, kritimas buvo milžiniškas, viskas vyko žaibiškai. Atsigavimas vyksta visiškai priešingai – lėtai, labai mažais žingsniais. Manau, kad lipimas į viršų jau prasidėjo, bet kada pasieksime buvusias krovinių apimtis dar nežinia. Vežimų kainos pakilo, tačiau labai nežymiai. Galima teigti, kad daugėja užsakymų vežti autovežiais, bet labai didelio augimo kol kas nesitikime, tad dirbame gana ramiu tempu.

Transportas, 2010 Nr. 2 (23). Ar didėja krovinių srautai?

Didžiąją dalį mūsų transporto parko sudaro yra puspriekabės-šaldytuvai, todėl bendrų tendencijų įžvelgti negalime, nebent tai, kas vyksta šaldytų produktų gabenimo rinkoje. Prieš šventes buvo jaučiamas šioks toks pagyvėjimas. Ženklų, kurie bylotų apie didesnius pokyčius mes nematome. Džiugina tai, kad kritimo žemyn nėra. Dabartinę situaciją apibūdinčiau kaip vaikščiojimą po krizės dugną. Apie kilimo požymius, jeigu tokie aišku bus, reikėtu kalbėti sulaukus rugsėjo, nes daug kas paaiškės vasarą, kai planuojami nauji prekių srautai. Krovinių vežimo paslaugų kainos pakilo, bet jos nekompensuoja didėjančių išlaidų degalams.

Transportas, 2010 Nr. 2 (23). Ar didėja krovinių srautai?

Vertinant krovinių kiekį – jų daugėja, tačiau vežimo kainos yra ženkliai sumažėjusios. Anksčiau, kai krovinių nebuvo, vežėjai konkuruodami gabeno kuo pigiau tikėdamiesi, kad tai – laikinas reiškinys. Nuosmukiui užsitęsus kainos kyla labai nenoriai. Padidėję frachtai keliais šimtais eurų, situacijos iš esmės nekeičia. Štai, jeigu padaugės krovinių, o transporto parkas nedidės, galime tikėtis, kad ilgalaikėje perspektyvoje, paslaugų kainos pakils. Tačiau šiuo metu, tokio krovinių srauto galinčio padidinti žemas kainas dar nėra.

Transportas, 2010 Nr. 2 (23). Ar didėja krovinių srautai?

Jeigu kalbėsime apie mūsų kompanijos vežamus krovinius, o tai yra švieži vaisiai ir daržovės, situacija rinkoje stabilizavosi praėjusių metų spalio – lapkričio mėnesiais. Netgi galima teigti, kad lyginant su pačiu blogiausiu periodu – praėjusių metų pirmuoju pusmečiu, pastebimas nežymus augimas. Teigti, kad krovinių srautai padidėjo dėl to, kad Rusijos rinkoje atsigavo vartojimas negalėčiau, tačiau situacija nėra kritinė. Reisų daugėja dar dėl vienos priežasties: vidutinis technikos amžius yra 6 metai, o tolimųjų gabenimų srityje jau du metus nevyksta technikos atnaujinimas, todėl neišvengiamai sensta vilkikai. Drąsiai galima teigti, kad per paskutinius dvejus krizės metus, technikos parkas, galintis važiuoti dideliais atstumais natūraliai sumažėjo apie 30 proc.

Transportas, 2010 Nr. 2 (23). Ar didėja krovinių srautai?

Dabartinę situaciją vertinčiau kaip lėtą merdėjimą. Krovinių yra, tačiau už vežimą siūloma kaina yra žemesnė nei darbo savikaina. Taip pat didele problema išlieka vėluojantys atsiskaitymai. Čia kaip loterijoje, gali ir nepasisekti, todėl, stengiamės dirbti su senais, patikimais partneriais. Galima drąsiai teigti, kad gabenimo kainos nukrito į 2004-2005 m. lygį. Pernykščiai įvykiai pasienyje su Rusija, padarė didelę įtaką vežimo įkainių mažėjimui. Transportas su lietuviškais registracijos numeriais turi tenkintis iki 30 proc. mažesniais įkainiais, nes užsakovai nenori rizikuoti ir už tai, kad vežimas bus atliktas su Rusijoje registruotu vilkiku, moka daugiau, nes ir rizika, kad toks sunkvežimis užstrigs pasienyje yra mažesnė.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?