SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2012 Nr. 8-9 (45). Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?

Įstatymais ir vykdomu teisingumu pasitikiu, bet kyla tam tikrų įtarimų ir signalų. Žiniasklaida paviešina, kaip yra priimami, mano nuomone, neadekvatūs sprendimai: kas yra išteisinamas, nors turėtų likti nuteistas, kas išvis neteisiamas. Tokie pamąstymai kelia įtarimą. Iš tikrųjų aš pasitikiu teisėtvarka, nes jeigu nepasitiki, reikia važiuoti iš valstybės. Be pasitikėjimo negalėčiau gyventi. O pasitikėjimas būtina sąlyga bet kokiame žmonių bendravime.

Transportas, 2012 Nr. 8-9 (45). Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?

Teismai dar nėra ypatingai nuvylę, išskyrus vieną atvejį, kai teisėjas, nieko nenusimanydamas technologijose, priėmė sprendimą. Tokioje situacijoje teisėjas turėtų kreiptis į specialistus. Tai buvo tikras nusivylimas, bet mes kreipėmės į aukštesnes instancijas. Taip pat stebina, kad tie įstatymai, kurie yra taikomi verslui, negalioja pačiai valstybei, kai ji vėluoja sumokėti pinigus, nenori mokėti delspinigių. Klausimas kyla, kodėl yra dvigubi standartai? Verslas yra verčiamas mokėti „Sodrai“ atitinkamu metu, o valstybė gali vėluoti nors ir šimtą dienų. Valstybė pati negerbia savo įstatymų.

Transportas, 2012 Nr. 8-9 (45). Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?

Niekas įstatymais nepasitikti. Vyriausybė mus spaudžia gana smarkiai. Mokesčiai yra pernelyg dideli, jaučiamės tarsi nurengti. Vyriausybė nieko nedaro, kad padėtų verslui, įstatymai yra kuriami jiems patiems, bet ne kitiems. Tai labai liūdina. Manau, kad laimi tie, kurie turi daugiau lėšų. Deja, tokia nelygybė yra, nes už padoraus lygio teisinį procesą tenka pakloti fantastiškus pinigus advokatams. Šiandien teisingumo nėra Lietuvoje, sakyčiau, absurdo netrūksta ir kai kuriuose teismų sprendimuose. Toli žiūrėti niekur nereikia, viskas vykta panosėje.

Transportas, 2012 Nr. 8-9 (45). Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?

Aš tikrai pasitikiu ir mūsų šalies įstatymais, ir teismų sistema. Man dar nėra tekę susidurti su kažkokiu neteisingumu, o tiek, kiek yra tekę, klausimai buvo išspręsti labai objektyviai ir tinkamai. Tokia yra mano pozicija. Gal kitiems yra buvę kitaip, bet, mano manymu, viskas yra gerai, juolab kad turime visavertę teismų sistemą, galimybę apeliuoti, nagrinėti bylas keliose instancijose.

Transportas, 2012 Nr. 8-9 (45). Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?

Valstybei įstatymus, jų pateikimus reikėtų derinti su verslo struktūromis. Dabar įstatymai yra ruošiami tik valstybinėms institucijoms, nepaisant tų sričių, kuriose jie yra taikomi. Reikėtų daugiau dėmesio skirti verslo ir asocijuotoms struktūroms, galinčioms peržvelgti įstatymus. Dabar įstatymas derinamas tik partijos štabe, o visuomenei jis pateikiamas kaip gatavas produktas. Teismuose tvarkos nėra. Ilgai tęsiasi bylų nagrinėjamas, gali būti, kad vyrauja korupcija. Manau, jog teismų sistemą reikėtų keisti. Juose galėtų dalyvauti patikėtiniai, kaip yra užsienyje. Teismai galėtų būti skirstomi pagal bylos pobūdį, nes dabar viskas vyksta per ilgai ir per brangiai. Tikrai reikia reformos šioje srityje.

Transportas, 2012 Nr. 8-9 (45). Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?

Tikrai pasitikiu Lietuvos įstatymais. Manau, kad įstatymų procedūros yra tinkamos ir teisinė sistema veikia. Lietuvoje yra tinkama teisėkūra ir įstatymai yra leidžiami tvarkingai. Žinoma, netobulumų gali būti visose srityse, bet viskas eina teisinga linkme. Tiesa, įstatymų leidimo procese galėtų daugiau dalyvauti socialiniai partneriai, bet suprantu, kad tai techniškai nėra labai paprasta. Juk suderinti tiek skirtingų interesų ir išklausyti visas nuomones dažnai būna neįmanoma.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?