SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Valdas Miliukas
UAB „Evekas“
Generalinis direktorius
Transportas, 2009 Nr. 7-8 (17-18). Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?

Rytų šalių rinka be galo didelė – tai yra teigiamas niuansas, tačiau stipriems verslo ryšiams palaikyti būtinas nuolatinis bendradarbiavimas, draugiški santykiai. Dabar visi jaučiame, kad to nėra. Kol politikai nepradės draugiško bendravimo, tol verslas susidurs su neįveikiamomis kliūtimis. Jei su žmogumi nenorima šnekėtis, jis laikomas priešu – apie kokią prekybą gali būti kalba? Prekyba su Rusija ar Liuksemburgu skiriasi kaip diena ir naktis. Nuo savo kaimynų nepabėgsime, kad ir kiek Vakarų rinkų atrastume. Ekonominiais ryšiais esame surišti jau nuo senų senovės, ne veltui net didžiausios Vakarų šalys prekiauja su šia mūsų kaimyne. Džiugių verslo vystymo perspektyvų atsiras tuomet, kai matysime kitokį mūsų politikų ir valdžios pareigūnų požiūrį.

Transportas, 2009 Nr. 7-8 (17-18). Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?

Rytų rinka turi lemiamos įtakos mūsų šalies verslui, taip buvo visada. Pažiūrėkime – su kuriomis šalimis vykdome didžiausią prekybą? Mūsų įmonės gauna užsakymų iš Rusijos, o kartu ir iš Lietuvos, Italijos, Vokietijos, Prancūzijos įmonių, kurios eksportuoja prekes. Įmonės sėkmei didelę įtaką daro tai, kiek užsakymų ji gaus iš Rusijos ir kokia ekonomika vyraus Rytų šalyse: ar prekyba ten klestės, ar ne. Rytų rinka labai specifiška, čia svarbi pasaulinė situacija ir vidinės Rusijos ekonominės sistemos veikimas. Sėkmė Rusijos rinkoje priklauso nuo santykių su užsakovais, jų plėtojimo. Reikšminga netgi tai, ar užsakovai vakariečiai, ar Rusijos įmonės, kokie su jais palaikomi santykiai. Vien formalaus bendravimo jokiu būdu neužtenka. Verslui nemažos įtakos daro ir valstybių tarpusavio santykiai. Esame kaimynai, Lietuva visada buvo ir yra priklausoma nuo didžiosios savo kaimynės, ypač transporto sektoriuje. Nors gyvenimas nestovi vietoje, dabartiniai įvykiai parodė, kad ateitis gali būti miglota. Prarasti vardą yra paprasčiau nei atstatyti iškovotas pozicijas.

Vidas Augaitis
UAB „Vitransa“
Generalinis direktorius
Transportas, 2009 Nr. 7-8 (17-18). Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?

Jos įtaka mūsų verslui – didžiulė. Mūsų šalies paslaugų didelė dalis yra orientuota į Rytus, būtent ten superkama didžiulė prekių dalis. Dabartiniai Rusijos veiksmai gali turėti reikšmingos įtakos tiek prekybai, tiek transporto sektoriui, o kartu ir visai ekonomikai. Norint vystyti sėkmingą verslą Rytų rinkoje, visų pirma reikia politinio supratimo. Būtinas artimesnis bendradarbiavimas ir glaudesni santykiai. Nereikia manyti, kad jie dideli ir nekreipia dėmesio į mūsų mažą šalį. Verta vystyti pragmatinius santykius, juk nuo savo stambiausio partnerio ir kaimyno nepabėgsime.

Transportas, 2009 Nr. 7-8 (17-18). Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?

Ši rinka išties įdomi, tačiau atsiranda nemažai problemų norint į ją patekti. Santykiai, kurie buvo plėtojami per pastaruosius 20 metų, sunyko. Tarp šalių dabar keliauja tik tie produktai, kurie yra tiesiog būtini. Įvairios asociacijos ir ministerijos deda daug pastangų, ieškodamos mechanizmų, kaip suaktyvinti prekybą tarp Lietuvos ir Rytų šalių. Lietuvai šiuo metu itin įdomus Kazachstanas ir savotiškoji Rusija, taip pat Baltarusija, ir, nepaisant aukšto korupcijos lygio, Ukraina. Įvertinus šių šalių verslo ryšius, galima teigti, kad mūsų šalies verslo santykiai ten yra minimalūs. Šių santykių vystymąsi daugiausiai stabdo politiniai veiksmai arba jų nebuvimas. Tikiuosi, valdžios institucijų požiūris, atėjus naujajai prezidentei, kiek pasikeis. Būtina pagaliau suprasti, kad Rusijoje ypač svarbios emocijos, todėl jokie aštrūs pareiškimai ar pasisakymai nepamirštami.

Transportas, 2009 Nr. 7-8 (17-18). Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?

Dabar itin svarbu išvengti rimtų problemų. Mūsų įmonė su Rusija dirba jau 18 metų, su klientais palaikome gerus santykius. Ši kryptis mums – vienintelė, nemokame dirbti Europoje. Iš vidinių Europos vežimų rinkos mus išstūmė rumunai ir bulgarai, pradėję dempinguoti kainas. Šiuo metu visi jaučia sunkmetį, taip pat ir Rusija. Šios šalies verslininkams prisitaikyti prie esamų sąlygų sekėsi prasčiau nei lietuviams – šiandien jų sunkvežimiai stovi. Valstybė nebesurenka biudžeto lėšų, todėl pradeda proteguoti savo vežėjus, daryti drastiškus veiksmus. Sėkmė Rytų rinkoje priklauso nuo patirties, vadybininkų, turimų klientų, verslo partnerių, vairuotojų profesionalumo ir, aišku, nuo valstybės politikos. Tarpvalstybiniai santykiai turi labai didelę reikšmę. Politikų pasisakymai stipriai atsiliepia mūsų verslui, rusai į juos reaguoja labai jautriai.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?