SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2013 Nr. 1-2 (47). Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?

Visiems gyvenantiems Lietuvoje nestabili finansų rinka gali pakenkti ir kenkia jau dabar. Tai ir didina nepasitikėjimą, ir blogina finansinius santykius, komunikaciją. Tos bendrovės, kurios vykdo prekybą už Lietuvos ribų, jaučia finansinį nestabilumą. Jeigu dirbama su Graikija ar Vokietija, Italija, tų valstybių problemos kelia potencialią grėsmę ir čia. Viskas priklauso nuo to, kur yra bendrovės finansiniai ryšiai.

Transportas, 2013 Nr. 1-2 (47). Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?

Paprasčiausiai nėra pasitikėjimo. Didelė rizika jeigu norima ilgesniam laikui imti paskolą arba saugoti pinigus įvairiose institucijose, o ypač didelė rizika išlieka mažesniuose bankuose. Tiek kredito unijos, tiek Šiaulių ar Medicinos bankas yra maži, ir pažvelgus, kas atsitiko su Ūkio banku, galima numatyti panašią situaciją. Didžiausią pavojų kelia kredito unijos, nes jos yra patrauklios savo palūkanomis ir indelių procentais. Aš asmeniškai nelabai pasitikiu tomis institucijomis. Manau, kad nestabilumo reikėtų žvalgytis visur. Jeigu pradeda kažkas vykti Europoje, tai bumerangu sugrįžta į Lietuvą. Taip pat yra problema su informacijos pateikimu, nes lyg ir viskas yra gerai, o štai po mėnesio yra uždaromas bankas. Reikėtų spręsti tokias problemas.

Transportas, 2013 Nr. 1-2 (47). Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?

Nestabili situacija finansų rinkose mažina pasitikėjimą finansų bendrovėmis. Nėra malonu, kai Lietuvoje bankrutuoja bankai. Vis dėlto didžiausių pavojų reikia ieškoti už Atlanto, t. y. Amerikoje. Jeigu ten įvyksta finansinės problemos, jos greitai atkeliauja į Europą, o vėliau ir į Lietuvą. Amerika turi labai daug valiutos ir jos nestabilumas daro didelę įtaką visam pasauliui. Negalima apsiriboti tik Lietuvos finansinėmis problemomis. Reikia racionaliai žvelgti į esamas situacijas.

Transportas, 2013 Nr. 1-2 (47). Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?

Finansų rinkos nestabilumas mums daro įtaką, nes mes turime skirti papildomų žmogiškųjų resursų įvykių vertinimui, o kadangi Uosto direkcija yra turėjusi problemų su Snoro banku, dėmesio skiriama dar daugiau, kad būtų išvengta nuostolių. Uostas privalo stebėti situaciją pasauliniu mastu, nes dirbame globaliame versle. Rizika gali ateiti iš bet kur, čia kaip bokso varžybos – nežinai iš kur ateis smūgis, todėl į problemą reikia žiūrėti globaliai, o ne akcentuoti tam tikras valstybes.

Transportas, 2013 Nr. 1-2 (47). Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?

Palyginti su pietų Europos šalimis ir su kai kuriomis trečiosiomis pasaulio valstybėmis, Lietuvoje finansų rinka yra pakankamai stabili. Graikijoje yra chaosas, Italai gyvena su savomis problemomis, o mes veikiame labai patogiai ir jokių sunkumų nematome, jos mums įtakos nedaro.

Česlovas Liutkevičius
UAB „Kaducejus“
Transporto logistikos vadovas
Transportas, 2013 Nr. 1-2 (47). Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?

Nestabilumas priverčia susimąstyti apie pasitikėjimą, ypač kai Lietuvoje griuvo keletas bankų ir įvyko krizinės situacijos su kreditų unijomis. Mums pasisekė, kad neturėjome jokių bendrų reikalų su šiomis įstaigomis, kol kas jaučiamės saugūs, nors tai vis vien kenkia bendrai nuotaikai. Manau, kad labiausiai reikėtų susirūpinti dėl nestabilumo Europoje, nes galiausiai tai atsiliepia Lietuvai, ypač jeigu bendrovė turi atsiskaitymų kita valiuta. Tai tikrai gali pakenkti. Reikia nuolatos būti budriems.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?