SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2013 Nr. 5-6 (49). Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?

Labai stebiuosi, kad 2014 m. skirstant biudžetą valstybės tarnybai skiriama pusę milijardo litų daugiau nei praeitais metais. Per dešimt metų nuo 2003-ųjų iki 2013-ųjų valdininkijos armija vis augo ir taip didėjo išlaidos. Kokybės požiūriu yra nueita atgal. 2003 m. valdininkų kokybė buvo aukštesnė, dabar sprendimų priėmimas ir operatyvumas yra stipriai suprastėjęs. Reikia mažinti valdininkų skaičių šalyje. Kelių sektoriuje valdininkija tikrai nepadeda. Turi būti žymiai daugiau idėjų ir pasiūlymų, reikia lanksčiau reaguoti į situacijas. Dabartinė valdininkija yra brangi ir visiškai neefektyvi. Šiuo atveju kelių sektoriuje ji yra didelis balastas. Pažiūrėkite, kiek pristeigta viešųjų įstaigų šalia ministerijų ir jos toliau sėkmingai gyvuoja. Peržiūrėjus šių įstaigų reikalingumą, suprantame, kad tai tik pinigų švaistymas. Manau, kad kas trečias valdininkas neša destrukciją šalyje. Dirba vien tik teisininkai, o specialistų nebėra. Būtinos reformos. Manau, tiesiog reikėtų mažinti biurokratiją ir atsisakyti nereikalingų dalykų, sunkinančių institucijų darbą. Dabar valstybės aparatas daugiau trukdo nei padeda verslui.

Vytautas Kudzys
Lietuvos pramonininkų konfederacija
Generalinio direktoriaus pavaduotojas
Transportas, 2013 Nr. 5-6 (49). Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?

Iš valstybės sulaukiama pagalbos, jeigu ji nėra susijusi su finansais. Jeigu tik prasideda kalba apie pinigus, pagalba sustoja. Klausimas yra pakankamai aštrus, jaučiasi pinigų trūkumas šalyje. Iš tikrųjų vienareikšmiškai kalbėti negalima. Problemų yra įvairių ir jos apimą didelę dalį verslo, todėl reikia žiūrėti, kas kokiam verslui yra aktualu. Yra klausimų, kurie juda į priekį ir jų judėjimas net nepriklauso nuo valdžios. Pavyzdžiui, Klaipėdos uostas – ir kairieji, ir dešinieji supranta, kad nuo to, kiek valstybė investuoja į vienintelį šalies uostą, priklauso biudžeto pajamos. Bet, žinoma, kyla klausimas, ar galima daugiau ir greičiau, o tai jau sritis, kur reikia pinigų. Vis dėlto ir pačiame uoste veikia skirtingos verslo struktūros su skirtingais interesais. Kitas dalykas – politiniai klausimai, kurie daro įtaką santykiams su kaimynams. Pavyzdžiui, kad ir dėl paprasčiausių pieno produktų embargo. Esmė slypi ne kontraktuose, o politikoje. Jeigu Lietuvos prezidentė pradeda skirstyti užsienio politiką į dalis, tai reiškia, kad Lietuvoje užsienio politikos išvis nėra. Manau, kad situacija transporto srityje nėra bloga, bet gali būti ir geresnė. Valstybė pakankamai gerai sprendžia su šiuo sektoriumi susijusias problemas, pajudėjo daug projektų. Šiuo metu nėra teisinių aktų, kurie trukdytų transporto verslui, gal tik pasienio aktai galėtų būti konkretesni.

Transportas, 2013 Nr. 5-6 (49). Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?

Dabar yra labai teigiamų dalykų, o nemalonių buvo ir ankstesnės Vyriausybės laikais. Galiu pasakyti, kad praeita Užsienio reikalų ministerijos kadencija padėdavo jūrininkams. Dabar bendradarbiaujame ir su Seimo jūrinių reikalų komisija, kuri prisijungė prie proceso, yra ratifikuota jūrų konvencija dėl darbo laivuose, jau pakeisti teisės aktai, jaučiamas aktyvus sujudimas. Užsienio reikalų ministerija visada padėdavo: ir kai reikėjo žuvusiųjų kūnus pargabenti, ir kai reikėjo padėti jūrininkams išspręsti klausimus dėl atlyginimų užsienyje. Dėl teisinės bazės gerinimo nuolat dirbame tiek su Susisiekimo ministerija, tiek su Socialinio darbo ir apsaugos ministerija. Rezultatais esame patenkinti.

Aloyzas Kuzmarskis
Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“
Valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius
Transportas, 2013 Nr. 5-6 (49). Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?

Uosto sektoriaus pramonė yra labai susijusi su valstybinio sektoriaus dalimi. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija investuoja į infrastruktūrą, stato krantines, gerina infrastruktūros sąlygas, rūpinasi uosto plėtra. Uosto kompanijos vykdo analogišką darbą, tik jos dirba sausumoje. Ta sąveika duoda labai gerų rezultatų. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros taryba, kurios pirmininkas yra susisiekimo ministras R. Sinkevičius, sprendžia visus rūpimus jūrų uosto klausimus, susijusius tiek su geležinkeliais, tieki su uostu. Ir visi šie dalykai gali dirbti tik bendrame junginyje. Pasakyčiau, kad tai yra bendras darbas. Valstybinės institucijos ir privačios kompanijos, tarp jų ir jūrų krovos kompanija „Bega“, labai produktyviai bendradarbiauja su valstybės institucijomis. Verslo sąlygos yra nuolat gerinamos, krovinių pralaidumas auga, didinamos investicijos, lėšų įplaukos į šalies biudžetą didėja.

Transportas, 2013 Nr. 5-6 (49). Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?

Niekam ne paslaptis, jog pastaruoju metu visi kalba apie Rytų problemą ir galiu pasakyti, kad ir mes tai labai jaučiame. Stipriai sumažėjo krovininio komercinio transporto paklausa. Jeigu žmogus bando atsinaujinti techninį parką, dabar laukia, kol bus išspręsti ekonominiai klausimai Rytų rinkose. Naudojamės valstybės parama pradedančiajam ir smulkiajam verslui ir jaučiame valstybės pagalbą, bet visada norisi, kad valstybė padėtų kuo daugiau, nors jos galimybės yra ribotos. Bankų įkainiai yra neadekvatūs, gerokai didesni, palyginti su kitomis Baltijos valstybėmis, todėl valdžia galėtų spręsti šį klausimą aktyviau, nors nemanau, kad prieš bankų politiką galima imtis kažkokių centralizuotų veiksmų. Dėl mokesčių problemų niekada nekilo, visada yra informuojama laiku, galima bet kada pasidomėti rūpimu klausimu ir gauti atsakymą. Valstybės institucijoms būtina suprasti, kada nereikėtų trukdyti, nes dažnai norėdamos padėti jos daugiau pakenkia. Įvairios asociacijos, vežėjai ir kitos įmonės gali susitarti be politinio aspekto.

Giedrius Cicėnas
UAB „Konekesko Lietuva“
Statybinės technikos departamento direktorius
Transportas, 2013 Nr. 5-6 (49). Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?

Rinkai tiekiame naują kelių techniką ir atstovaujame garsiems pasaulio gamintojams, todėl galiu pasakyti tai, ką kalba mūsų klientai: pakilęs degalų akcizo mokestis mažina pinigų kiekį, keliaujantį į pinigų fondą. Mūsų klientai priklauso nuo valstybės užsakymų, todėl netiesiogiai esame priklausomi nuo tų užsakymų. Valstybė nelabai skatina mūsų sektorių vien todėl, kad neužtenka finansavimo, prekyba nauja technika yra visiškai aprimusi. Garsiai kalbama, kad greitai Lietuvos keliai bus prastesni nei latvių, nekalbant apie estų ar mūsų kaimynų baltarusių kelius. Lenkija jau seniai aplenkė Lietuvą, dabar laukiame, kas dar mus aplenks. Kitas puikus pavyzdys – daugelis kelininkų tapo geležinkelininkais ir aktyviai dirba su šiais projektais, nes juk turi iš kažko gyventi. Ekonominės krizės laikotarpiu buvo kalbama, jog kad ir kokia krizė būtų, Lietuvos verslininkai randa išeitį ir išsprendžia savo problemas, o ne laukia, kada padės valstybė. Politikai prisitaiko prie situacijos vėliau, todėl galiu pasakyti, kad valdžios parama yra labai ribota. Valdžios parama mūsų atstovaujamam sektoriui stringa, nes valdininkams tai neaktualu.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?