SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2014 NR. 1-2 (51). Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?

Su mumis partneriai jau seniai atsiskaito eurais, nors ir dirbame su Rytais. Manau, kad problemų bus su apskaita, nes reikės programas pervesti į eurus, bet šie sunkumai yra išsprendžiami. Tarp vežėjų yra labai didelė konkurencija, todėl nereikėtų prognozuoti ir kainų kilimo – jeigu vienas kainas pakels, kitas sumažins. Rinka yra pilna konkurentų, todėl panašių baimių nėra. Vis dėlto transporto versle didelis kainų kilimas yra numatomas tik dėl galimo degalų kainų kilimo, bet tai nesusiję su euru.

Transportas, 2014 NR. 1-2 (51). Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?

Esminių pokyčių nematome. Esame paskaičiavę, jog euro įvedimas neturės didelės įtakos, o ir tiesioginių prekybinių ryšių su euru neturime. Mokesčiai tikrai nesikeis ir tikimės, kad nesikeis degalų ir metalo, kurie yra reikšmingi mūsų darbuose, kainos. Atlyginimų pokyčių taip pat nebus. Kiekvienais metais planuojame 5 proc. pakelti atlyginimus, o versdami litus į eurus apvalinsime į didesniąją pusę, todėl žmonių tikrai neskriausime. Jeigu kartais padidėtų išlaidos, jas kompensuotume iš pelno, bet mums plataus vartojimo prekės įtakos nedaro, o nemanau, kad tos medžiagos, kurias mes naudojame, nebrangs. Kol kas dar sunku spręsti, koks bus 2014 m. pelnas, nes esminiai projektai dar nėra baigti. Projekte „Rail Baltica“ darbus ketiname baigti rugsėjį, todėl dar sunku nuspėti, ar pelnas bus mažesnis, ar didesnis, bet nemanau, kad jis turėtų žymiai skirtis.

Transportas, 2014 NR. 1-2 (51). Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?

Man atrodo, kad sudėtinga šiuo metu prognozuoti. Galime kalbėti apie kitų valstybių euro praktiką. Tiesa, vieninga valiuta Europoje leis lengviau administruoti verslą, palengvės finansinės operacijos. Žinoma, rinkos niuansų gali būti daug, ypač dirbant su valstybėmis už ES ribų. Bet galiu pasakyti, kad santykiai su partneriais nepakis, nes jau atsiskaitome eurais. Pavyzdžiui, Rusija yra mūsų pagrindinė užsakovė, bet jie moka eurais ir dėl to mums tikrai neturėtų būti bėdos. Tai, kad valiutų kursai kinta ir patiems rusams rublis brangsta, ne mūsų problema, nes mes kainas pateikiame eurais. Mūsų partneriai yra ilgalaikiai, dirbame su jais seniai, todėl finansinis aspektas yra tik vienas iš sudedamųjų dalių. Gali keistis tik kintamoji klientų dalis, bet tokia yra rinka ir reikia priprasti, kad klientai keičiasi. Lietuvoje teikiame savo sandėliavimo paslaugas ir didele dalimi esame paslaugų pirkėjai. Pagrindinė mūsų veikla – ekspedijavimas.

Transportas, 2014 NR. 1-2 (51). Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?

Mums jokios įtakos neturės, bet netiesioginė įtaka galėtų būti per netiesiogines biudžeto pajamas, padidėjus investicijoms į Lietuvą. Atsiradus daugiau lėšų, valstybė pradėtų planuoti daugiau projektų, o iš mūsų klientai pradėtų aktyviau pirkti techniką. Estijos pavyzdys rodo, kad euro įvedimas reiškia mažesnę riziką investuotojams. Atsiskaitymai mūsų įmonėje vyksta per bankus, o grynais atsiskaito tik labai mažas procentas klientų. Galima sakyti, kad kainos iš tiesų nebus labai lygios, reikės išspręsti apvalinimo klausimą. Tai mes pradėsime spręsti žiemą, kai nevyksta kelio darbai. Jokių problemų su apskaitomis neturėtų būti ir nieko perdaryti nereikės, nes mūsų įmonės pagrindiniai akcininkai yra Vokietijos kompanijos ir kiekvieną mėnesį jiems siunčiame ataskaitas su eurų apskaita.

Transportas, 2014 NR. 1-2 (51). Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?

Jokių keblumų neturėsime, atvirkščiai, matau pliusą, kad bus bendra valiuta. Dirbame beveik tik su ES rinka ir mums niekas nesikeičia. Kainų politika išliks tokia pati, nes esame vokiečių produktų padalinys. Prie grynųjų pinigų net neprisiliečiame, viskas vyksta per banko operacijas, todėl jokio skirtumo nėra – ar valiuta yra litas, ar euras. Nemanau, kad Lietuvoje kas nors keisis, nes rinka išlieka tokia pati, sąlygos nesikeičia, todėl net neverta tikėtis kažkokių skirtumų.

Transportas, 2014 NR. 1-2 (51). Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?

Euro įvedimas pirmiausia pasireikš biurokratiniuose procesuose, ypač apskaitoje, kurioje keičiasi koeficientas. Bus nepatogu pereinamuoju laikotarpiu, nes gausime litais, o grąžą reikės atiduoti eurais. Kadangi importuojame prekes iš užsienio, iš ES, mums nebereikės konvertuoti valiutos iš euro į litą. Taip pat euras turės suteikti daugiau stabilumo ir garantijos, ypač žinant dabartinius santykius su Rusija. Tikrai nieko blogo euro atsiradime Lietuvoje nematau. Kai kuriuose komerciniuose pasiūlymuose kainas siūlome ir litais, ir eurais, tai tęsiasi ne vienerius metus, todėl nieko neįprasto nebus.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?