SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2011 Nr. 3 (34). Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?

Pažymėtina, jog bendrovės veiklos spektras išsiplėtė ir tapo išskirtinis nuo praėjusių metų pabaigos, kai Lietuvos Vyriausybė patikėjo „Klaipėdos naftai“ įgyvendinti suskystintų gamtinių dujų terminalo projektą Klaipėdoje. Išskirtinumą lemia pagrindinė priežastis – Lietuvoje įgyvendinamas pirmasis suskystintų gamtinių dujų projektas, turintis užtikrinti Lietuvos energetikos nepriklausomumą nuo vieno gamtinių dujų šaltinio. Dėl pažangiausių įdiegtų technologinių sprendimų „Klaipėdos nafta“ yra vienintelė Lietuvoje bendrovė galinti priimti ir krauti žaliavinę naftą ir naftos produktus. Siekiant greitai ir lanksčiai įgyvendinti naftos produktų krovimą terminale, yra įrengta nauja ir moderni autocisternų pripylimo aikštelė, suteikianti galimybę perpilti laivais pristatytą benziną ir dyzeliną į autocisternas. „Klaipėdos naftos“ pagrindinė veikla yra naftos krovinių tranzito paslaugos teikimas. Tai atlieka ir analogiškos įmonės užsienyje.

Transportas, 2011 Nr. 3 (34). Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?

Mūsų bendrovė nuo analogiškų ES parodų ir kongresų centrų skiriasi ne veiklos pobūdžiu, o jos apimtimis. Nors Europos mastu esame maži, mūsų veikla nesiskiria nuo kitų šalių. Tai įrodo ir UFI ženklas (priklausymas tarptautinei parodų organizacijai). Mes rengiame specializuotas parodas, griežtai laikomės patvirtintos parodos tematikos, atsakingai žiūrime į pateikiamus skaičius apie parodos dalyvius, lankytojus, plotus. Esame juos auditavę (pateikdami duomenis UFI). Esame įsitikinę, kad parodos yra efektyviausia rinkodaros priemonė. Savo ruožtu, mes vykdome visus įsipareigojimus dalyviams, pristatydami parodas „atvedame“ į jas tikslinius lankytojus. Net ir pačiu sunkiausiu metu, t. y. 2009– 2010 m., nenuleidome aukštai pakeltos parodų organizavimo paslaugų kartelės: nerengėme parodų „visiems apie viską“. Žinoma, dar galime tobulėti, manome, kad pasibaigus krizei galėsime daugiau investuoti į parodinės ir konferencinės įrangos atnaujinimą, darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, naujų rinkodaros priemonių naudojimą. Mūsų siekis ir tikslas – organizuoti aukščiausio lygio parodas ir konferencijas.

Lina Minderienė
AB Lietuvos paštas
Generalinė direktorė
Transportas, 2011 Nr. 3 (34). Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?

Akcinė bendrovė Lietuvos paštas yra didžiausia ir seniausia pašto paslaugas teikianti bendrovė šalyje. Pašto skyriai veikia ne tik didmiesčiuose, rajonų centruose, bet ir atokiose gyvenvietėse, todėl mes – geriausiai pasiekiami šalies gyventojams. Per daugelį metų sukaupę didžiulę patirtį savo klientams stengiamės pasiūlyti kokybiškas, modernias ir labiausiai jų poreikius atitinkančias paslaugas. Nuolat stebime ir analizuojame paštų veiklą. Reaguodami į rinkos pokyčius nuostolingai dirbančius paštus perkeliame į gyventojams patogesnes ir patrauklesnes vietas – prekybos centrus. Džiugu, kad šiemet klientams duris atvėrė jau keturi nauji pašto skyriai prekybos centruose. Artimiausiu metu į prekybos centrus planuojame perkelti dar tiek pat, o iki metų pabaigos, tikimės, kad į prekybos centrus bus perkelta apie dvidešimt paštų. Į šiuos paštus planuojame investuoti apie 2 mln. litų. Sparčiai gerėja ir kiti bendrovės rodikliai. Pernai, palyginti su 2009 m., šalyje pristatėme 157 proc. daugiau siuntinių. Tokius skaičius lėmė aktyvus bendradarbiavimas su elektroninės prekybos įmonėmis. Taip pat padidėjo siunčiamų siuntinių į Rytų šalis – Rusiją, Ukrainą, Baltarusiją – skaičius. Šie rezultatai rodo, kad paštas aktyviai dirba ne tik Lietuvos, bet ir tarptautinėje rinkoje. Šias pozicijas stiprinsime ir ateityje.

Rimas Kudzmanas
AB „Lietuvos geležinkeliai“
Logistikos centro viršininkas
Transportas, 2011 Nr. 3 (34). Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?

Praėję metai „Lietuvos geležinkeliams“ buvo sėkmingi. Per metus buvo vežta 48,1 mln. t krovinių. Transporto sektoriaus ekonomika atsigauna sparčiau nei kitos šalies ūkio šakos. Bendrovė ketina didinti krovinių vežimo apimtis, plėsti klientų ratą. AB „Lietuvos geležinkeliai“ – stambiausia transporto įmonė šalyje. Bendrovėje dirba 12 tūkst. darbuotojų, metinė apyvarta – 1,4 mlrd. litų, sukuriama 1,5 proc. šalies BVP. 2/3 pajamų „Lietuvos geležinkeliai“ gauna iš užsienio klientų, įmonė yra vienas didžiausių mokesčių mokėtojų Lietuvoje. Pastaruosius kelerius metus kompanijos veikla vis modernizuojama: atnaujino lokomotyvų parką, dalyvauja tarptautiniuose projektuose, nukreiptuose naujoms transporto jungtims kurti. AB „Lietuvos geležinkeliai“ ypatingą dėmesį skiria valdymui ir kontrolei tobulinti: diegiamos informacinės sistemos, šiuolaikiški vadybos metodai, funkcionuoja verslo apskaitos ir valdymo sistema SAP. Be to, vieninteliai iš kaimyninių valstybių ypatingą dėmesį skiriame Viešųjų logistikos centrų kūrimui. Vilniaus viešojo logistikos centro projektas startuos 2012 m., vyksta parengiamieji darbai Kauno VLC. Tikimasi, kad šie projektai prisidės prie intermodalinio transporto vystymosi, pagerins galimybes gabenti krovinius visoje šalies teritorijoje, leis pritraukti papildomų krovinių srautus Rytų – Vakarų ir Šiaurės – Pietų kryptimis. Naujieji projektai duos papildomų pajamų, sukurs naujas darbo vietas Lietuvos gyventojams.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?