SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2009 Nr. 3 (13). Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?

Galima ir per Lietuvą važiuoti, nors yra ir kitų kelių. Vis dėlto reikėtų pradėti labiau domėtis mūsų galimybėmis aptarnauti Lietuvos pramonę, kuri maitina mūsų ekonomiką. Šiaurės–Pietų kryptyje, kuri reikalinga pramonei, mes esame pernelyg silpni. Būtina jungtis su europine geležinkelio vėže. Daugiau dėmesio reikėtų skirti Šeštokų mazgui. Per mažai galvojame apie tai, kaip būti naudingais krovinių vartotojams čia, Lietuvoje. Latviai mus lenkia ir viešųjų logistikos centrų srityje, bet vis dėlto didesni mūsų konkurentai šiandien yra lenkai. Pagrindinė kova su jais turėtų vykti, stiprinant konteinerines jungtis su didžiaisiais Europos uostais: Bremenu, Hamburgu, Roterdamu. Norinčiųjų dirbti Rytų–Vakarų kryptimi turime pakankamai, bet trūksta gerų terminalų, viešųjų logistikos centrų, mūsų jūrinės jungtys yra tik dalinai konkurencingos.

Transportas, 2009 Nr. 3 (13). Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?

Lietuvos, kaip tranzito valstybės tarp Rytų ir Vakarų, patrauklumą vertinų trimis balais penkiabalės sistemos skalėje. Mes ne viską išnaudojame, ką galėtume. Jei pas mus ir toliau bus tokios sąlygos, mes pralaimėsime konkurencinę kovą latviams, lenkams. Turime būti konkurencingi kainų atžvilgiu – reikia pigiau vežti. Taip pat svarbus geras servisas. Galime pasidžiaugti, jog jį turime nepriekaištingą, tačiau dėl kainos – jau sunkiau. Baltarusiai jas labai dempinguoja.

Transportas, 2009 Nr. 3 (13). Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?

Valstybės institucijos turėtų būti daugiau suinteresuotos, kad krovinių pralaidumas per Lietuvą padidėtų. Ir tie patys geležinkeliai turėtų žiūrėti ne tik savo interesų. Reikėtų labiau atsižvelgti į tuos, kurie pritraukia krovinių srautus, o ne tarpusavyje nusistatyti gaires ir jomis vadovautis. Jos kartais visiškai nederinamos su verslininkais. Mūsų Vyriausybė kartu su transporto politiką kuruojančiomis Lietuvos institucijomis turėtų glaudžiau bendradarbiauti su kaimyninių valstybių institucijomis, kad būtų susipažinta su aplinkinių valstybių reikalavimais ir išsiaiškinta, ko jie iš mūsų norėtų. Dirbant Europos Sąjungoje, susiklosto tokia situacija: visos jų taisyklės ir įstatymai yra surašyti senajai Europai, o mes esame naujoji Europa, Europos pakraštys, taigi į mūsų vykdomą verslą turėtų būti žiūrima lanksčiau. Centrinėje Europoje visi įstatymai pagrįsti importo tvarka, o pas mus – tranzitas, į tai ir turėtų būti atsižvelgta. Dėl dabartinės tvarkos verslas patiria finansinių nuostolių. Kuo mažesnis krovinių srautas – tuo nuostoliai didesni. Jei mūsų kaimynai latviai bus gudresni, tai labai aišku, kur tas srautas keliaus. Latviai mums – konkurentas Nr. 1.

Rimvydas Vaitiekūnas
UAB „Autosabina“
Sandėlių tarnybos vadovas
Transportas, 2009 Nr. 3 (13). Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?

Trūksta lankstumo. Muitinės formalumai turėtų būti greitesni, o svarbiausia – reikia liberaliau į tai žiūrėti. Latviai daugiau dirba Rusijos kryptyje, patys aktyviai ieško klientų, o mes esame ne tokie aktyvūs, ieškant naujų klientų. Lietuviai daugiau orientuoti į Vakarus. Latviai, kaip ir lietuviai, dabar veža beveik už savikainą. Mūsų šalyje logistikos centrų pakanka, transporto priemonių, darbuotojų – irgi. Tad reikia ieškoti naujų klientų, bandyti išgyventi krizę ir dirbti toliau. Pagrindinė problema dabar – krovinių trūkumas.

Transportas, 2009 Nr. 3 (13). Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?

Rusija, Baltarusija, Ukraina – mums svarbios logistikos rinkos. Numatome didinti apyvartą šiomis kryptimis. „Itella Logistics“ įmonės veikia visose Skandinavijos ir Baltijos šalyse, taip pat Rusijoje. Lietuva, kaip tranzito valstybė, yra gana patraukli mūsų klientams ir partneriams. Bendradarbiaudami su partneriais, mes konsoliduojame dalinius tranzitinius krovinius savo terminaluose Lietuvoje. Klaipėdos uoste priimame jūrinius konteinerius tolesniam gabenimui Rytų kryptimi. Eksporto iš rytinių kaimynių srautas taip pat kreipiamas per Lietuvą, kur galime teikti tranzitinių prekių laikino saugojimo ar perkrovimo paslaugas.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?