SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2008 Nr. 08. Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?

Lietuvos muitinės darbas paskutiniaisiais ES narystės metais smarkiai pagerėjo. Lygindami jį su kaimyninėmis šalimis, matome, kad čia kur kas greičiau diegiamos naujovės ir sugebama su jomis dirbti. Įdiegus naujas elektroninės kontrolės sistemas, pagerėjo ir muitininkų darbo kokybė – greičiau įforminami dokumentai. Geriausiai vertinu didžiųjų miestų muitinės postų darbuotojų atliekamą darbą. Svarbu paminėti, kad pasikeitė muitinės pareigūnų bendravimas bei požiūris į atliekamas pareigas. Žinoma, dar ne visi muitinės darbuotojai kompetentingi ir sąžiningi, dar likę daug blogų įpročių iš ankstesnių laikų. Nepaisant to, situacija tikrai gerėja. Tikėsimės, kad ir ateityje bendradarbiavimas su Lietuvos muitine bus sklandus.

Transportas, 2008 Nr. 08. Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?

Apskritai Lietuvos muitinės darbą vertiname teigiamai. Tai yra bene didžiausią pažangą padariusi valstybinė institucija. Ji sugebėjo labai operatyviai prisitaikyti prie bendros ES muitinės sistemos. Aišku, kaip ir visur, taip ir čia, problemų pasitaiko, bet tai atsitinka ne dėl bendros muitinės sistemos, bet dėl atskirų pareigūnų veiksmų. Aš manau, tai laikina, nes sistemos, kurios diegiamos šiandien muitinėje, padės išvengti žmogiškojo faktoriaus ir turėsime vis mažiau nesusipratimų. Tikiuosi, kad įstatymo žodis bus traktuojamas ne pagal nuotaikas ar kažkieno nuostatas.

Valdas Miliukas
UAB „Evekas“
Generalinis direktorius
Transportas, 2008 Nr. 08. Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?

Dažniausiai muitinės procedūras, susijusias su krovinių dokumentų įforminimu, vežant krovinius už ES ribų, atliekame Kauno teritorinės muitinės „Lavisa“ Muitinio tikrinimo vietoje, Kauno oro uosto bei Kauno „Tiekimo“ KR postuose. Muitinės pareigūnai greitai ir kvalifikuotai atlieka visas procedūras: TIR knygelės atidarymą, eksporto, tranzito deklaracijų įforminimą ir kitus formalumus. Susidarius neįprastoms situacijoms, pavyzdžiui, sugedus vilkikui, priekabai, perkraunant, sandėliuojant krovinius ir sprendžiant daugelį įprastinių techninių problemų visada gauname išsamią informaciją. Mes labai vertiname profesionalų muitinės pareigūnų požiūrį į mūsų nelengvo verslo specifiką.

Transportas, 2008 Nr. 08. Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?

Muitinė dirba gerai, o svarbiausia – stabiliai. Muitinės darbuotojai savo darbą atlieka per valandą, kartais ir greičiau. Muitinės tarpininkai užtrunka maždaug dvi valandas. Taigi maždaug per pustrečios valandos visi dokumentai būna sutvarkyti. Didelis muitinės privalumas yra tas, kad jie įsidiegė naujas elektroninio deklaravimo sistemas. Vis dėlto yra ir problemų: eksporto deklaracija jau yra elektroninė, bet Mokesčių inspekcija reikalauja jos kopijos. Tai yra šiek tiek keista. Juk elektroninio deklaravimo sistema ir buvo sukurta tam, kad nebūtų popierizmo, o štai vėl prie jo grįžtama. Muitinė turėtų glaudžiau bendradarbiauti su Mokesčių inspekcija ir netrukdyti vežėjų darbui apkraudama juos popieriais. Mes jų nerenkame, nes tai yra papildomas darbas, reikia samdyti žmogų, kuris tuo užsiimtų. Jei nepateiki kopijų, tuomet liepiama susimokėti mokesčius. Teismų keliu ieškoti teisybės nelabai kam kyla rankos.

Transportas, 2008 Nr. 08. Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?

Jei lygintume dabartinę situaciją muitinėje su tuo, ką turėjome 1990–2000 m., tai tikrai yra labai didelių pokyčių. Pastabų muitinei dabar neturime, nes darbas tikrai vyksta sklandžiai: nebėra eilių ir kitų problemų, kurios anksčiau stabdydavo verslą. Didžiausiais privalumais laikyčiau tai, kad Lietuvos muitinė pradėjo naudoti naujas, europietiškas elektronines sistemas. Jos padeda taupyti laiko. Taip pat reikia pažymėti, kad padidėjo ir muitinėje dirbančių žmonių kompetencija. Labai pažangu tai, kad verslininkai nėra paliekami nuošalyje, jiems pristatomos naujovės, jie kviečiami į susitikimus, bendrai aptariama nauja programinė įranga, jos privalumai ir trūkumai. Klausiama verslininkų nuomonės tam, kad būtų išsiaiškinta, ko iš tikrųjų reikia. Viso to prieš dešimtmetį nė su žiburiu nebūtume radę.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?