SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2012 Nr. 10 (46). Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?

Mes esame pakankamai maža ir mobili įmonė, darbuotojų skaičius nėra išpūstas, tad galime greitai reaguoti į pasikeitimus rinkoje. Įmonės rezultatų su kitų įmonių rezultatais mes nelyginame, kartais to padaryti ir neįmanoma, nes įmonės nėra linkusios atskleisti savo rezultatų. Galiu pasakyti, kad tikrai jaučiamės gerai, nes, palyginti su 2011 m., pernai paaugome apie 50 proc. Mūsų konkurentai arba naujų transporto priemonių rinkos atstovai nelabai mėgsta, bet nieko nepadarysi. Klientui palankesnėmis sąlygomis galime pasiūlyti tą pačią transporto priemonę, taip pat ir didesnę įvairovę, nes transporto priemonių atstovai gali siūlyti tik vieną markę. Kartais vien dėl to, kad gali parduoti tik vieno modelio transportą, jie negali pasiūlyti optimalaus varianto. Atėjęs klientas pas mus gauna daug pasiūlymų ir kartais atėjęs su mintimi, kad reikia pirkti vienos markės transportą, po konsultacijos išeina jau susidaręs kitą nuomonę, suradęs optimalesnį variantą.

Transportas, 2012 Nr. 10 (46). Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?

Mes manome, kad mūsų pranašumas slypi galimybėje, jog paslaugas vežėjui galime pateikti iš vienų rankų, pradedant degalų įsipylimu, kelių mokesčių apmokėjimu ir PVM grąžinimu iš ES valstybių, o antras pranašumas – aptarnavimo kokybė, t. y. bandymas prieiti prie kiekvieno kliento atskirai ir pateikti būtent jam tinkamą pasiūlymą. Vis dėlto mes rinkoje jau esame 79 metus ir stengiamės naudotis ta patirtimi. Apie kitus rinkos dalyvius kalbėti sunku, bet, manau, kad mūsų augimo tempas 2012 m. buvo spartesnis nei mūsų konkurentų, bet tai yra tik subjektyvi nuomonė ir to patikrinti negalime. Galiu pasakyti, kad tikrai augome daug ir jaučiamės gerai dėl pasiektų rezultatų, optimistiškai žvelgiame į 2013 m.

Transportas, 2012 Nr. 10 (46). Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?

Manau, kad 2012 m. rezultatai parodė, kad mūsų technika ir aptarnavimo kokybė yra tikrai pranašesnės nei kitų Klaipėdos miesto viešojo transporto rinkos dalyvių. Galiu pasakyti, kad mūsų autobuso parko techninis aptarnavimas yra susijęs ir su paties transporto patikimumu, ir su vairuotojų profesionalumu. Mes įdėjome daug pastangų į transporto priežiūrą ir stengiamės laikytis visų normų. Mūsų įmonės finansiniai rezultatai tikrai pagerėjo, nebėra to krizinio smukimo. Net jeigu 2012 m. tikslūs rezultatai parodys minusą, tai tik dėl to, jog buvo nemažai teisminių procesų. Galiu pasakyti, kad Klaipėdos viešojo transporto rinka jau prieš dešimt metų buvo padalinta. Mes jos užimame 51 proc., o kita dalimi dalinasi dvi įmonės. Žinoma, kad ne tik pasiektais rezultatais, bet ir visos bendrovės veikla jaučiamės pranašesni. Nežinau, kaip yra kitose įmonėse, jos su mumis nebendrauja, bet pas mus padaugėjo privačių užsakymų, esame ganėtinai populiarūs tolimuosiuose reisuose. Galiu pasakyti, kad autobusų kokybė yra tikrai geresnė nei kitų įmonių ir tai turėjo didelę reikšmę 2012 m. rezultatams.

Transportas, 2012 Nr. 10 (46). Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?

Mes dirbame sandūroje: žmogus – darbo rinka. Mes esame tas tiltas, kuris išleidžia žmogų į darbo rinką, todėl stengiamės parengti žmogų būtent jai. Mokyklos privalumas slypi tame, jog darbo rinka, kuriai rengiame žmones, yra tarptautinė, todėl ir rengimo standartai yra tarptautiniai. Lietuvoje esame vienintelė tokia specializuota mokykla, bet kitose valstybėse tokių mokyklų apstu: Rusijoje, Ukrainoje, Latvijoje, Estijoje. 2012 m. trijose Lietuvos aukštosiose mokyklose stojančiųjų padaugėjo ir mes esame viena iš tų mokyklų, bet bėda ta, kad suprastėjo demografinė situacija. Galiu pasakyti, kad kiekvienoje šalyje mokykla atspindi tos šalies mastelį. Kaliningrado srities „Baltijos valstybinė jūrų“ akademijai priklauso vienas iš didžiausių mokomųjų burlaivių ir to laivo biudžetas sudaro 60 proc. mūsų visos mokyklos biudžeto. Žinoma, jeigu lygintume tarptautiniu mastu, pagal laboratorijų aprūpinimą ir mokymo įgūdžius lenkiame Latvijos, Estijos ir netgi kai kurias Rusijos mokyklas.

Transportas, 2012 Nr. 10 (46). Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?

Kadangi mes esame specializuoti pakankamai siauroje srityje, t. y. sandėlių logistikoje, turime kur kas daugiau patirties nei kitas konkurentas šioje srityje. Niekas iš mūsų konkurentų neteikia tokio paslaugų spektro sandėlių logistikoje, kokį teikiame mes. Darome viską, kas susiję su sandėlių logistika, išskyrus pačią sandėlių logistiką. Nėra tokio konkurento, kuris tai darytų, o klientui yra labai patogu viską gauti iš vienų rankų. 2012 m. mes augome apie 40 proc., nes sukūrėme labai daug naujų produktų, turėjome daugiausiai projektų nei bet kada ir labai augome pardavimų apimtimi. Manau, kad mūsų rinkoje turėjo augti visos įmonės, nes paklausa yra beprotiška ir net nespėjame visko aprėpti.

Transportas, 2012 Nr. 10 (46). Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, pagal krovinių apimtį mūsų oro uostas 2012 m. užima antrą vietą Lietuvoje. Per tuos metus mes sugebėjome perkrauti per 5 tūkst. t. Aš nežinau, kokią rinkodarą naudoja Vilniaus, Rygos ar Talino oro uostai, tai apie pranašumą tarp kitų oro uostų būtų kalbėti sunku. Galiu pasakyti, kad mes siūlome lygiai tokias pat sąlygas, o rezultatus parodo statistika. Gal daug kas priklauso nuo geografinės padėties, nes Šiauliai yra arčiau Latvijos sienos, bet vis dar Lietuvoje. Galima tik pasidžiaugti, kad 2012 m. klientai vis vien rinkosi mūsų oro uostą, ir tai parodo pasiekti rezultatai.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?