SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2011 Nr. 9-10 (40). Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?

Ateinančiais metais tikimės mūsų verslo rinkos ir ekonomikos stabilizavimosi. Ypač norėtume, kad transporto sektorius būtų pastovesnis. Nemanome, kad įvyks didelis kritimas, bet ir augimo neprognozuojame. Nors euro situacija nėra aiški, šiuo klausimu spekuliuoti yra labai sudėtinga. Netgi finansų analitikai turi daug variantų, kas atsitiktų, jeigu sugriūtų euras. Tiesiog tokios valiutos nebeliktų, nors nemanau, kad jau kitais metais jis žlugs. Bent porą metų euras tikrai turėtų laikytis.

Transportas, 2011 Nr. 9-10 (40). Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?

Šie metai buvo geri, palyginti su 2009 m. Norėtume, kad taip būtų ir kitais metais. Vis dėlto prognozuojame, kad 2012 m. pirmas pusmetis bus prastesnis. Nors mūsų specializacija yra antrinė technika, 35 proc. visų pardavimų sudaro nauja technika – ir puspriekabės, ir vilkikai. Šiuo metu pirmam kitų metų ketvirčiui užsakymų naujai technikai jau turime, bet nemanome, kad ir su ja bus viskas gerai. Bent jau taip rodo tendencijos. Su antrine technika yra šiek tiek kitaip. Su jos užsakymais nedirbame, bet šiuo metu pirkimas yra ramesnis. Tai, kas prieš 3–4 mėnesius tiko Lietuvos klientams, šiandien yra nelabai paklausu, sumažėjo poreikiai. Mes priklausome nuo transporto, todėl ir ekonomikos svyravimai, kurie paveiks transporto sektorių, paveiks ir mus. Euro išnykimas destabilizuotų Europos ekonomiką, o Lietuvos transportas daugiausiai dirba būtent su Europa. Blogiausiu atveju mes iš karto pajustume pasekmes.

Transportas, 2011 Nr. 9-10 (40). Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?

Kiti metai turi būti perversmo metai. Pasireiškęs euro žlugimas gyvenimą ir darbą padarytų „įdomesnį“. Tuo metu Lietuvos valiuta pasidarytų stipresnė. Kol kas viskas yra gerai, nors neaišku, kaip bus ateityje. Kažkada buvo prognozuota, kad JAV doleriui atsiskyrus nuo lito vienas doleris sieks 6–8 litus. Neaišku, kaip bus su euru. Mes tikimės uždirbti būtent iš kokybiško darbo, bet šiuo metu sunku pasakyti, ar iš logistikos, ar iš vežimų. Norėtume, kad metai būtų geri.

Transportas, 2011 Nr. 9-10 (40). Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?

Manau, kad laukia sunkūs, bet tuo pačiu ir įdomūs 2012 m., kurie pareikalaus iš visų Lietuvos kompanijų didelės kompetencijos savo srityse, įžvalgumo, greito reagavimo į iškilusias problemas, konservatyvių ir apgalvotų investicijų. Globalinės ekonomikos pokyčiams itin jautrus Lietuvos transporto sektorius 2012 m. nesitiki įspūdingos plėtros. Šalies vežėjų įmonių viltys, kad Rusijai įstojus į PPO darbas šioje valstybėje bus paprastesnis, bliūkšta. Buvo tikimasi, kad šis faktas labai pagyvins maisto pramonės, baldų, naudotų automobilių ir kitų prekių eksportą į šią šalį, bet planuoto pagyvėjimo teks palaukti. Įmonės plėtra ir vystymasis 2012 m. daugiausiai bus orientuoti į puspriekabių nuomos sektorių. Aktyviai bendraujame su klientais, aiškinamės jų poreikius ir lūkesčius. Naujų ir naudotų puspriekabių pardavimo augimą prognozuojame labai atsargiai – apie 5–10 proc.

Transportas, 2011 Nr. 9-10 (40). Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?

Tiesą sakant, nesitikime nieko gero. Rinkoje labai daug transporto, ekonomika neauga, net žiūrint į Vokietijos situaciją, nes mes daugiausiai dirbame su ja. Kadangi automobilių perkamoji galia sustiprėjo, bus mažiau krovinių ir rinka šiek tiek apsivalys. Daug mažų transporto įmonių užsidarys ir liks tik tie, kurie jau turi patikrintą ir užsitarnautą klientūrą. Tokios įmonės yra gerai žinomos dėl savo kokybiško ir greito darbo. Mūsų specializacija yra būtent greitasis eksportas, o kadangi rinkoje esame seniai, daugeliui mūsų darbas yra žinomas. Dėl pastovių klientų mes ir išgyvename.

Transportas, 2011 Nr. 9-10 (40). Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?

Šie metai buvo patys pelningiausi, kadangi mūsų didžiatūrių krovinių sektoriuje buvo mažiau vežėjų, išaugo paklausa. Galima sakyti, kad šie metai buvo patys pelningiausi visoje istorijoje. Kitais metais tikimės, kad Rusija nepatirs tokių didelių problemų kaip Europa – Rusija jau anksčiau susitvarkė savo problemas, todėl jos rinka 2012 m. bus stabilesnė. Pelno marža mažės vien dėl to, kad Rusijoje pabrango degalai ir pelnas bus dvigubai mažesnis. Vis dėlto mes tikimės, kad mūsų nuolatiniai klientai išliks.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?