SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2012 Nr. 1 (41). Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?

Kol kas vyrauja chaosas. Dažniausiai programa apie planuojamus statyti ar tvarkyti objektus būdavo paruošta per pirmąjį metų mėnesį, o dabar jos pateikimas nusitęsė į vasario galą. Nors valstybė jau patvirtino keliams skirtą biudžetą, mes privalome laukti plano, o kol jo nėra, negalime nieko daryti. Tikriausiai pagrindinės priežastys, kodėl objektų planas nebuvo taip ilgai skelbiamas, manau, būtų pokyčiai Susisiekimo ministerijoje. Vis dėlto pirmuosius mėnesius negalėjome planuoti nei darbų, nei investicijų. Kai turi sąrašą, žinai, ką ir kaip planuoti, dėl ko kovoti ar keisti dislokacijos vietą. Visiška nežinomybė pasitiko mus.

Transportas, 2012 Nr. 1 (41). Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?

2012 m. į bendrovės „Adampolis“ istoriją įeis kaip aktyvios plėtros, teikiamų paslaugų kokybės ir pardavimų augimo laikotarpis. Šiais metais planuojame rekonstruoti neseniai įsigytą serviso centrą Marijampolėje, taip didindami naujų sunkvežimių pardavimus, tęsti komercinio transporto techninės priežiūros ir remonto centro Klaipėdoje vystymą. Tikime, kad šiais metais technikos pardavimų rinka neaugs, ji liks tokia pat kaip ir 2011 m. Tik aktyvia rinkodara bei intensyviu darbu su potencialiais klientais skatinsime įmones atkreipti dėmesį į Lietuvoje pripažintą ekonomiškiausią vilkiką „MAN TGX EfficientLine“.

Transportas, 2012 Nr. 1 (41). Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?

Žiemos laikotarpis visada pasižymėjo atsakingu ir įtemptu darbu, todėl negalėčiau pasakyti, kad rezultatai yra tokie, kokių tikėjomės. Krova buvo nemenka, todėl krovinių judėjimas yra didelis. Savo šaldytuvus užpildėme, bet pačių konteinerių buvo mažiau, nei tikėjomės. Konteineriai ir šaldyti produktai visada buvo mūsų ekonominės situacijos rodiklis. Patys šie metai gali būti labai darbingi. Šiuo metu vykstantis techninių projektų įgyvendinimas lemia didesnes investicijas, bet pagrindinis mūsų darbas – krova. Šaldytų produktų ir generalinių krovinių planuojame pervežti tiek pat, kiek ir praeitais metais, o jeigu Uosto direkcija padės įgyvendinti numatytus projektus ir bus gerinama infrastruktūra, dėl darbo su konteineriais apyvarta netgi galės padidėti. Kadangi viešųjų pirkimų situacija dėl krantinių tvarkymo šiandien yra neaiški, tai verčia stabdyti mūsų darbo procesus, bet mes manome, kad šie metai bus geresni.

Transportas, 2012 Nr. 1 (41). Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?

Ekonominė situacija priklauso nuo to, kokiomis kryptimis įmonės dirba. Mes dirbame tarp Skandinavijos ir Ispanijos su pastoviais partneriais jau daugiau kaip dešimt metų, todėl esminių pokyčių nejaučiame. Metų pradžioje nuvažiuoti kilometrai ir nuvežti kroviniai byloja, kad kol kas mes darbo turime ir jo nestokojame. Tačiau yra ir skirtumų, ypač dėl degalų kainų. Nors jos pakilo, įkainiai nepakito, todėl, palyginti su 2011 m. pradžia, galima drąsiai sakyti, kad, atsižvelgiant į degalų kainas, įkainiai yra netgi mažesni. Didelės įmonės, su kuriomis mes bendraujame, ekonominę situaciją reguliuoja nekeldamos kainų, todėl ji išlieka stabili. Mūsų darbas priklauso nuo kitų valstybių derliaus, tad kol yra ką vežti, mes vežame, bet ar bus kopūstų, pomidorų derlius, ar bus paskelbtas koks embargas – į tai atsakyti negali niekas.

Transportas, 2012 Nr. 1 (41). Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?

Tikrai negrįžome į 2009 m., kuomet pardavimai buvo visiškai sustoję, o investicijos buvo sustabdytos, bet šių metų pradžia rodo, kad nors ir pirkimas yra, jis atsargus. Kas gali susilaikyti, tie laukia pavasarinių pokyčių Europoje, o tie, kuriems techniką reikia pakeisti, kreipiasi į mus. Galima sakyti, kad metų pradžia yra tikrai nebloga, o faktas, kad Europa dar nesugriuvo, duoda postūmio dirbti toliau. Tačiau, palyginti su praeitų metų pradžia, skaičiai rodo, kad situacija yra šiek tiek blogesnė ir ji nebus tokia gera, nes verslo horizonte matoma daug pavojų, todėl investuojame tik tiek, kiek būtina. Mūsų sferoje į techniką yra investuojama, kai matyti ilgalaikis potencialas. Šiuo metu visos perspektyvos yra trumpalaikės, todėl daugelis techniką nuomoja arba renkasi kitus, mažiau rizikingus variantus. Kad ir kaip būtų, startinė pozicija yra nebloga ir reikia tik tikėtis, kad šie metai bus tokie pat sėkmingi kaip praeiti.

Transportas, 2012 Nr. 1 (41). Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?

Metų pradžia buvo sėkminga. Nors nuotaikos tarp mūsų klientų vyrauja įvairios, tai mūsų verslui tiesioginės įtakos neturėjo. Šių metų sausio mėnesį, palyginti su pernai metų tuo pačiu laikotarpiu, pardavimai išaugo beveik dvigubai. Žinoma, turime pastovius klientus, su kuriais visada stengiamės palaikyti gerus santykius. Jie žino, kad gaus geriausią variantą, kurį galima rasti rinkoje, ir jis atitiks kokybės standartus. Nors anksčiau mes koncentravomės daugiau į užsienį, dabar didelį dėmesį skiriame ir vietinei rinkai. Tikriausiai metų pradžios sėkmę lėmė ir koreguota įmonės politika, ir investicijos į darbuotojus, ir naujų programų įdiegimas. Esame nusiteikę optimistiškai, sau keliame ambicingus tikslus – planuojame per šiuos metus pardavimus padidinti du kartus.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?