SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2009 Nr. 6 (16). Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?

Nors naudojame tik lengvuosius automobilius, bet vis tiek manome, kad degalų kainos yra per aukštos, juolab kad turime „Mažeikių naftą.“ Nelogiška tai, kad už degalus mokame gerokai daugiau nei kaimyninių valstybių gyventojai. Vežėjams pilantis degalų užsienyje, prarandame daug pinigų, tad tokios aukštos kainos pridaro daugiau žalos negu naudos. Siūlyčiau sumažinti akcizą, kainas padaryti bent jau panašias į esančias kitose valstybėse, pavyzdžiui, Latvijoje, Lenkijoje. Tada tikrai atsirastų daugiau vežėjų, kurie paliktų pinigus ne kažkur kitur, o Lietuvoje – taip surinktume daugiau pinigų į biudžetą. Mūsų laivai degalų pilasi Vokietijoje, nes mums taip patogu pagal maršrutus. Mano manymu, valdžios institucijos turėtų atlikti nedidelę studiją, kuri atsakytų į klausimus, kiek Lietuvos vežėjų degalų pilasi ne Lietuvoje. Parengti ją galėtų padėti ir „Linava“. Tada matytume aiškią situaciją. Greičiausiai ta apklausa parodytų, kad dauguma vežėjų, sumažinus akcizą, piltųsi degalų savo šalyje. Sprendimai dėl degalų kainų priimami aklai – nepasitarus su verslu. Galiausiai išeina taip, kad valdžia veikia vienoje barikadų pusėje, o vežėjai – kitoje.

Transportas, 2009 Nr. 6 (16). Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?

Lietuva negali turėti įtakos pasaulinėms naftos kainoms, bet mes galime imtis veiksmų dėl akcizo. Akcizo politika – mūsų valstybės reikalas. Valstybė, matydama, kad vežėjai stengiasi piltis degalų ne Lietuvoje ir taip remia kaimyninių šalių biudžetus, turėtų kuo greičiau sukrusti. Norėdami surinkti didesnį biudžetą keliant akcizus, jie ne tik kad jo nepadidina, bet surenka dar mažiau, o mūsų kaimynai džiaugiasi lietuvių pinigais, kurie nuteka į jų šalis. Mūsų maršrutai driekiasi Europoje, automobilių Lietuvoje nėra daug, tad mes nelabai jaučiame didelių degalų kainų Lietuvoje poveikio. Prieš grįžtant į Lietuvą, kuro užsipilame kitose šalyse, dažniausiai Lenkijoje. Ten degalai 20–30 ct pigesni. Per mėnesį, pildami degalų kitose šalyse, sutaupome beveik 2 000 Lt. Galbūt naujoji Finansų ministerija realiau įvertins situaciją ir padarys valstybei ir verslininkams naudingas išvadas.

Transportas, 2009 Nr. 6 (16). Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?

Degalų kainos darosi protu nebesuvokiamos. Gerai tai, kad dyzelinas yra pigesnis negu benzinas. Vis dėlto jei vertintume degalų kainas bendrajame kontekste, tai akivaizdu, kad turėdami naftos perdirbimo įmonę, už degalus mokame per brangiai. Valdžia turėtų padėti išbristi iš esamos padėties. Manau, jog akcizo sumažinimas gerokai pagelbėtų. Mes dažniausiai degalų pilamės Rusijoje. Latvijoje ir Estijoje – kiek rečiau, nes iš Rusijos visada grįžtame pilnais bakais. Į šią šalį mūsų vilkikai paprastai išvyksta su minimaliais degalų resursais. Rusijoje degalai gerokai pigesni, taigi galime šiek tiek sutaupyti. Didžiausią smūgį verslui vis dėlto sudavė ne degalų kainos, o sumažėjęs užsakymų skaičius, masinė panika dėl ekonominės situacijos Lietuvoje ir Europoje, bankų politika. Manyčiau, jog šiuo metu itin aktualus klausimas – ar dėl valdžios institucijų nelankstumo Lietuva nedings iš vežėjų žemėlapio?

Transportas, 2009 Nr. 6 (16). Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?

Degalų kainas Lietuvoje vertinu neigiamai – jos per didelės. Negana to, kad reikia konkuruoti Klaipėdoje, dar tenka dėl pernelyg aukštos degalų kainos pralaimėti konkurencinę kovą Baltijos uostams, ypač Latvijos. Kiekvieną kartą klientai klausia, kodėl pas mus yra brangiau, o ten pigiau, tad nuolat turime jiems aiškinti. Nemažai užsakovų jau pasirinko ne Klaipėdą, o Rygą, nes šiame mieste mažesni tarifai. Degalų kaina sudaro didelę dalį užsakymo kainos, todėl gabenti pigiau mes negalime. Manyčiau, jog degalų kaina Lietuvoje turėtų būti bent jau panaši į esančią kaimyninėse valstybėse. Jei valdžia ir toliau nereaguos, nieko gero nesulauksime. Būtina sumažinti akcizą. Mes visur norime būti pirmi, bet dažnai to siekiame netinkamomis priemonėmis.

Transportas, 2009 Nr. 6 (16). Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?

Lietuvoje degalų kainos yra absurdiškos. Belgijoje, pavyzdžiui, ši sritis tvarkinga. Ten rūpinamasi visais verslo dalyviais. Atsižvelgdama į mūsų verslo specifiką, ši šalis jau daug metų kompensuoja mums akcizą. Belgai ne tik grąžina PVM, bet ir jų degalų kainos yra bene mažiausios Europoje. Mūsų mąstymas turi keistis. Kada tai įvyks – neaišku, galbūt pokyčių sulauks tik mūsų provaikaičiai. Šiuo metu Lietuvoje vyrauja filosofija „viskas dabar ir viskas man“. Monopolijų įsigalėjimas labai apsunkina esamą padėtį. Dažniausiai mes degalų pilamės Rusijoje, Belgijoje, kartais Lenkijoje, bet pastarojoje retai, nes ten iškyla daug problemų dėl akcizo susigrąžinimo. Belgijoje užsipilame tiek degalų, kad užtektų parvažiuoti iki Lietuvos. Čia turime savo degalinę. Degalų kainos gali kilti, bet jos turi didėti protingai. Lietuvoje šioje srityje lazda tikrai perlenkta. Kodėl degalų kainos Belgijoje mažesnės negu mūsų šalyje? Ten 1 l kaina yra maždaug 0,9 EUR. Belgijoje pilame degalų automatinėse degalinėse, nes taip išeina dar pigiau.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?