SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2012 Nr. 4-5 (43). Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?

Mūsų veikla specifinė. Dirbame pagal labai griežtus nustatymus, o mūsų visą veiklą reguliuoja Susisiekimo ministerija. Negalime išeiti iš tų rėmų, kurie yra nustatyti. Kaip matau iš daugelio metų darbo techninių apžiūrių sistemoje, valdžia stengiasi vystyti tą sistemą ir tai yra vienas iš prioritetų. Mes esame tik vykdytojai tų nustatytų reikalavimų. Visi teisės aktai, kurie yra susiję su techninėmis apžiūromis, šiuo metu kyla iš Europos Sąjungos, o mes tuos teisės aktus perkeliame į savo darbą. Valstybės institucijos mums netrukdo. Galiu pasakyti, kad dirbama labai korektiškai, nes kontrolė mums yra reikalinga. Jeigu techninių apžiūrų sistema teisingai nevykdytų savo darbo, nefunkcionuotų daugelis dalykų. Mes patys diegiame sistemas, kurios kontroliuotų broką ir įmanomas klaidas, o valstybinės institucijos prisideda prie tobulinimo. Jeigu valstybė nekontroliuotų šios sistemos, nebūtų ir kainų reguliavimų, kai kurios įmonės nesugebėtų modernizuotis, nes valstybė palaiko techninių apžiūrų veiklą. Dabartinė situacija tokia, kad Lietuvoje techninių apžiūrų sistema yra išvystyta labai gera ir daugelis valstybių šioje vietoje su mumis net negali konkuruoti.

Žydrius Baublys
UAB „Fegda“
Generalinis direktorius
Transportas, 2012 Nr. 4-5 (43). Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?

Mes norėtume, kad įstatymai būtų kuo paprastesni ir kad jų būtų kuo mažiau. Per tiek Nepriklausomybės metų buvo daug kas kurta, tobulinta ir mes nebežinome tos pačios pradžios. Nėra žmonių, kurie viską peržiūrėtų ir nustatytų ar tam tikros funkcijos, apribojimai yra reikalingi. Statybų sektoriuje mes nesuprantame, kaip kai kuriuos objektus priduoti, kaip žmonėms teisingai išduoti kvalifikacijos atestatus. Kartais atrodo, kad padarai atestatą, viskas tinka, o pasirodo kažkas kita turi būti. Tiesiog yra daug institucijų, kurios leidžia įstatymus, o kitos institucijos vykdo statybos priežiūrą su savomis taisyklėmis. Tie įstatymai ir reikalavimai susipina tarpusavyje ir būna tiesiog nebeaišku, ko norima. Reikia, kad viskas būtų paprasčiau.

Transportas, 2012 Nr. 4-5 (43). Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?

Manau, kad valstybinės institucijos neskatina verslo, bet ir netrukdo. Žinoma, būtų daug geriau, jeigu valstybė kažkaip remtų tas inovacijas. Seniau būdavo valstybės remiami projektai, produktai. Dabar tokių nėra. Dabar ateina lėšos iš Europos Sąjungos, gal todėl valstybė mažiau kišasi į privatų sektorių. Naujų produktų ir technologijų kūrimui Lietuvos valstybinės institucijos tikrai nepadeda. Nekalbu vien apie finansavimą. Galima būtų mažinti mokesčius arba atkreipti dėmesį į technologijų reikalingumą.

Transportas, 2012 Nr. 4-5 (43). Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?

Pastaruoju metu šalyje priimti teisės aktai nepalankiai veikė mūsų kasybos sektorių. Tai mokesčių už gamtos išteklių įstatymų pakeitimas, kai mokesčiai buvo keliami daug kartų, o tai labai neigiamai atsiliepia verslui. Praeitais metais priimtas miškų įstatymas ir su juo susijusi gamtinių išteklių kasyba kalba, kad iš pradžių kasybą reikia pradėti ne po miško, o vėliau po mišku. Gal tai būtų ir aktualu kai kuriems gamtiniams ištekliams, bet kitiems pirmenybės principas yra nelogiškas, nes mums jis atrodo vienaip, miškininkams atrodo kitaip. Atsiranda įvairių interpretacijų. Tai aiškumo į verslo sąlygas neįveda, sunkina, laiko neapibrėžtą situaciją. Šis teisės aktas tikrai nelabai gerai veikia. Kadangi mes esame „Lietuvos pramoninkų“ konfederacijos nariai, nė kartą pasisakėme už darbo kodekso koregavimą, nes iš tikrųjų darbo sąlygos turėtų būti lankstesnės, bet politika vangiai sprendžia šį klausimą.

Transportas, 2012 Nr. 4-5 (43). Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?

Aš manau, kad jeigu sukurtos institucijos trukdytų, jos nebūtų reikalingos. Kaip jos padeda verslui, čia yra kitas klausimas, tik kad būna, kad tos institucijos nevykdo savo veiklos arba vykdo iš dalies. Įstatymus leidžia Seimas, juos ruošia įvairios institucijos, o sakyti, kad įstatymai vieni kitiems prieštarauja, būtų neteisinga. Žinoma, būna, kad kertasi įmonių interesai, bet tokiu atveju reikėtų analizuoti kiekvieną aspektą.

Transportas, 2012 Nr. 4-5 (43). Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?

Aš manau, kad nereikėtų išskirti valstybės institucijų ar kažko kito šiuo klausimu. Viskas priklauso nuo žmonių, kurie vienaip ar kitaip trukdo arba skatina verslą, šie žmonės dažniausiai dirba valstybės institucijose. Dažniausiai daugelis sprendimų priklauso nuo vieno žmogaus arba jų grupės, o tai trukdo verslui. Galiu pasakyti, kad valstybė ir jos institucijos tikrai neskatina verslo, o labai norėtųsi, kad būtų atvirkščiai. Nepalankūs įstatymai, mokesčių kėlimas – tai, žinoma, yra trukdys, bet mes prisitaikome prie esamos situacijos ir stengiamės dirbti toliau.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?