SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2014 Nr. 5-6 (53). Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?

Biodujų naudojimas transporte turi rimtų problemų, nes nėra sutvarkyta teisinė bazė ir niekas jos nesiruošia tvarkyti. Biodujų panaudojimo koogeneracinėse jėgainėse potencialas jau išnaudotas ir didesnio poreikio šilumai gaminti nenumatoma. Išgrynintų dujų – biometano – panaudojimas buičiai yra nulinis, nes jau treji metai kaip nėra dujų supirkimo operatoriaus. Įstatyme parašyta, kad Vyriausybė privalo sutvarkyti biodujų supirkimo tvarką. Tam labai stipriai priešinasi gamtinių dujų tiekėjai. Transporte yra naudojamas biometanas – tai išgrynintos ir išvalytos dujos. EK direktyvose yra numatyta, kad iki 2020 m. sunaudojamo transporte kuro 10-dalį turi sudaryti lygiomis dalimis elektros energija, biodegalai ir biodujos. Bet šis klausimas visiškai nejuda iš nulinio ciklo. Kadangi esame konkurentai gamtinių dujų tiekėjams, reikalinga Vyriausybės parama biodujų gamybai – kasmet po 1,7 mln. eurų (5–6 mln. litų). Galėtume pagaminti rinkai per 30 mln. kubinių metrų dujų, nors Lietuvoje sunaudojama apie 2,5–3 mlrd. kubinių metrų gamtinių dujų per metus. Apibendrinant galiu pasakyti, kad biodujų naudojimo perspektyva priklauso nuo Vyriausybės požiūrio ir sprendimų. Labai to laukiame 2015 m.

Arnoldas Burkovskis
VĮ Turto bankas
Direktoriaus pavaduotojas
Transportas, 2014 Nr. 5-6 (53). Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?

2015 m. Turto banko perspektyvą vertinu pozityviai. Per 2015-uosius privalome sutvarkyti Turto banko įstatyminę bazę, baigti kurti struktūrą, pasiruošti turto centralizavimui, pradėti vykdyti pirmuosius sandorius ir pradėti funkcionuoti kaip normalus ūkinis subjektas. Stengiamės ir tikime, kad visa tai bus įgyvendinta per 2015 m. Tik tiek.

Transportas, 2014 Nr. 5-6 (53). Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?

2015 m. – aktyvus naujų rinkų paieškos ir įsisavinimo procesas. Labai svarbus juridinės pusės sutvarkymas, nes jau dvejus metus laukiame licencijų ir leidimų eksportuoti lietuvišką produkciją – pieno produktus ir mėsą į Kiniją. Girdėjome premjero A. Butkevičiaus pareiškimą, kad Kinijos valdžia sutinka peržiūrėti savo poziciją Lietuvos atžvilgiu. Tai geras ženklas ir gera žinia, bet suderinimo procesas su įvairiomis naujų rinkų šalių valdžios institucijomis – maisto veterinarijos tarnybomis, muitinės struktūromis ir t. t. – yra be galo ilgas ir varginantis. Verslas aktyviai eina į įvairias rinkas. Reguliariai važiuojame į parodas, pristatome produkciją, kalbamės su potencialiais partneriais. Bet dėl politinių motyvų šiuo metu Kinijos rinka mums dar neatsidarė. Kai tik gausime leidimus važiuoti į Kiniją ar Malaiziją, pradėsime aktyviai dirbti. Kai kurios rinkos nėra patrauklios Lietuvos gamintojams dėl euro ir dolerio santykio. Verslas privalo ne tik skaičiuoti kaštus, bet ir numatyti galimas rizikas. Tai ne taip paprasta. Vilčių duoda Transatlantinės partnerystės sutartis tarp ES ir JAV bei Kanados. Labai svarbu, kada pagaliau bus ratifikuota minėta sutartis iš abiejų Atlanto vandenyno pusių. Kyla ir populizmo banga, šis susitarimas turi aktyvių priešininkų. Bet jeigu mums pavyks įgyvendinti šį laisvos prekybos susitarimą, Lietuvos gamintojai turės puikias galimybes patekti į kitas rinkas ir pakilti į visai kitą lygį.

Transportas, 2014 Nr. 5-6 (53). Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?

2015 m., mano galva, nuosaikaus optimizmo metai. Tiek Lietuvoje, tiek artimose kaimyninėse šalyse yra teigiama padėtis ekonomikose. Nuosaikumas turi būti jaučiamas dėl situacijos Rytų rinkose. Lietuvos verslas rizikas ekonomikose pradėjo vertinti jau 2014 m. Buvo nemažai laiko pasiruošti ekonomikų pokyčių svyravimams. Sureaguota laiku, todėl mūsų šalies ekonomika ir verslai tęsia augimą. Tokia pat tendencija išliks ir 2015 m. Sąlygos investicijoms Lietuvoje yra palankios, bet ar bus investicijų augimas 2015 m., sunku pasakyti. Praėjusiais metais stipriausias pagal investicijas buvo statybų sektorius, nes jis yra pagrindinis investicijų variklis Lietuvoje. 2015 m. galimas investicijų sulėtėjimas, nes labai geri rezultatai buvo praėjusiais metais. Pasižiūrėjus į palūkanų normas ir kreditavimosi sąlygas Lietuvoje, yra didelės galimybės skolintis ir investuotis. Įmonių balansai yra labai stiprūs, skaičiuojant remiantis penkerių metų laikotarpiu po ekonomikos krizės. Šiuo metu įmonės yra sustiprėjusios, todėl ir jų balansai yra palankūs, jos turi visas galimybes investuoti, ir tai geras rodiklis augimui.

Transportas, 2014 Nr. 5-6 (53). Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?

2015 m. matome geresnius nei praėjusius metus. Įžvelgiame savo veiklos plėtrą ir glaudų bendradarbiavimą su vežėjais, ekspeditoriais ir logistais, su jų oponentais, gamintojais, krovinių siuntėjais ir gavėjais. Tai pat matome rinkos suaktyvėjimą vartojimo segmente. Sprendžiant iš ekonomistų įžvalgų, vartojimas Lietuvoje ir Europoje dar auga. Tai galimos mūsų veiklos kryptys, nes savaime niekas neateina. Kryptingai veikdami tikimės išlaikyti savo pozicijas rinkoje. Ekonominei situacijai sunkėjant, atsiranda daug nesutarimų. Matome, kad artimiausiu metu ginčų tikrai daugės, nes banguojant rinkai atsiranda ir daugiau ginčų tarp subjektų – staiga visi prisimena senas skolas, kurios geresniais laikais buvo pamirštos, ir visi pradeda ginčytis. Galima sakyti, kad ekonomikos nestabilumas advokatų kontoroms neša didesnę naudą, nors to mes nesiekiame. Darbų padaugėja tik pirmuoju laikotarpiu, nes po to pereinama prie normalaus ritmo ir stabilaus darbų grafiko.

Transportas, 2014 Nr. 5-6 (53). Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?

2015-ieji turėtų būti įtempti ir permainingi rinkų pasidalinimo atžvilgiu. Laukia sunkus, įtemptas ir alinantis darbas. Kiekvienos dienos prastova neša nuostolius. Ieškome naujų rinkų, naujų šalių, naujų perspektyvų, naujų maršrutų kroviniams vežti. Dėl embargo į Rusiją praradome apie 75 proc. užsakymų šaldytos produkcijos kroviniams vežti. Pasisekė padidinti apie 25 proc. pervežimų srautų kitomis kryptimis. Ypač suaktyvinome pervežimus ES viduje. Nepaisant to, šiuo metu mūsų bendrovės pajėgumai užkrauti tik 50-čia proc. Pradėjome maksimaliai taupyti, susiveržėme diržus, sumažinome išlaidas, peržiūrėjome įmonės biudžetą, atsisakėme kai kurių tiekėjų paslaugų. Tiesa, atlyginimų darbuotojams nemažinome, bijome, kad galime prarasti gerus specialistus. Tikimės išgyventi, o tuo pačiu ir rasti naujų rinkų.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?