SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2012 Nr. 6-7 (44). Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?

Norėtųsi, kad būtų suprasta viešojo transporto svarba, ekologinių problemų sprendimas. Jeigu viešasis transportas bus palaikomas, mažės spūstys didžiuosiuose miestuose, oro užterštumas. Požiūris į ekologinį transportą turi gerėti. Gerai, kad šiuo metu yra panaikintas gamtinių dujų akcizas, bet manau, kad ir aptarnaujančiam, komunaliniam transportui šis akcizas turėtų būti panaikintas. Norėčiau, kad būtų palaikomas elektrinis transportas, projektai ir įmonės, kuriančios jį. Reikia supratimo apie vietinio ir tolimojo viešojo transporto svarbą. Priėmus PVM lengvatą viešajam transportui, savivaldybėms buvo leista mažinti įsiskolinimus vežėjams, tad jeigu problemos bus aktualizuotos, situacija dar labiau gerės. Su tokiomis mintimis ir viltimis laukiu naujojo Seimo sprendimų. Nors dabar viešojo transporto sistemos problemos yra gvildenamos, bet tai yra vykdoma labai paviršutiniškai. Gatvių plėtimas, rekonstrukcijos, tiltų statymas įeina į viešojo transporto sistemą. Tai yra labai kompleksinė sistema ir ją būtent taip ir reikia suprasti. Daugelis žmonių, kurie bando važiuoti viešuoju transportu, randa daug pliusų, todėl atitinkama turi būti ir paslaugos kokybė. Lėšos turi būti naudojamos strateginiams, tiksliems sprendimams.

Vidas Augaitis
UAB „Vitransa“
Generalinis direktorius
Transportas, 2012 Nr. 6-7 (44). Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?

Aš kaip verslininkas manau, kad valdžia turi būti didesnė pagalbininkė verslui. Reikia tobulinti ir gerinti sistemas. Mokesčiai galėtų būti sutvarkyti taip, kaip Olandijoje arba Estijoje. Iš pradžių galima būtų nemokėti pelno mokesčio, o tą sumą neišimant iš verslo investuoti į verslo plėtojimą. Taip pat turėtų būti palengvintas, supaprastinas įdarbinimas iš kitų šalių, nes dabar jis yra sudėtingas, reikėtų, kad viskas vyktų greičiau. Vyriausybė planus ir projektus, tokius kaip elektrinės statyba, turėtų ruošti racionaliau, žvelgti į tai protingiau, realiai vertinti situaciją. Reikia žiūrėti, ar įmanoma įgyvendinti projektą, kuris yra planuojamas. Praeitos valdžios didžiausias minusas – leidimas bankui „Snoras“ subankrutuoti. Po tokio įvykio verslo pasitikėjimas bankais ir valdžios gebėjimais tvarkyti bankų sistemą krenta. Taip pat kyla klausimas, kam yra išleidžiami dideli pinigai projektų konsultantams? Visada reikia pasverti realias galimybes, nes paskui lėšų nebelieka.

Transportas, 2012 Nr. 6-7 (44). Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?

Reikia naudotis tuo, jog keičiasi valdžia. Mes kaip vežėjai turime iškelti problemas tam, kad tie klausimai būtų išspręsti, kitaip nieko nebus. Esame tikrai didelė jėga Lietuvoje ir ne paslaptis, kad vežėjai biudžetui duoda didelius pinigus, todėl neturėtume būti palikti likimo valiai. Manau, kad būtent šio potencialo neišnaudojame derybose su ministerijomis. Man tikrai nepatinka degalų situacija. Kodėl akcizas toks didelis? Kodėl mes turime lygintis su geriau išsivysčiusiomis valstybėmis? Vairuotojui mokame mažesnį atlyginimą, o degalų kainos siekia nerealias aukštumas. Norėčiau, kad valstybė peržiūrėtų tokias išpūstas kainas. Taip pat norėtųsi, kad tarptautiniai santykiai būtų sprendžiami greičiau, efektyviau, lanksčiau. Dabar viskas yra vilkinama. Jeigu atsiranda problema, kurią reikia išspręsti greitai, tai ji yra arba sprendžiama lėtai, arba ją išsprendus greitai rezultatas tampa toli nuo norimo.

Petras Ganiprauskas
UAB „Vičiūnai“
Transporto skyriaus vadovas
Transportas, 2012 Nr. 6-7 (44). Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?

Aš kaip ir visi vežėjai manau, kad reikia kelti ir spręsti degalų akcizo padengimo klausimą. Degalų kainos sudaro didžiausią sąnaudų dalį. Pervežimų kainos kyla labai lėtai, o degalams išleidžiama tikriausiai daugiausiai lėšų. Jeigu nebus imamasi konkrečių veiksmų, vežėjai atsidurs labai blogoje situacijoje. Taip pat valdžia galėtų spręsti draudimo klausimus. Šiuo metu yra nepamatuotai didelės draudimo įmokos. Jos svyruoja nuo 5 tūkst. litų iki 12 tūkst. litų vienam vilkikui. Sprendžiant šias problemas, kurios tikrai mums aktualios, taip pat reikėtų peržvelgti santykių su Rusija politiką, tarptautinių santykių problemas, atlikti lobistinę veiklą.

Transportas, 2012 Nr. 6-7 (44). Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?

Svarbiausia, kad blogiau nebūtų. Pastarąjį pusmetį verslo kryptis slenka į rytų pusę, todėl reikėtų pradėti draugauti, bendrauti su rytų kaimynais. Tai palengvintų ir mūsų, ir vežėjų gyvenimą, nes draugystės dabar nėra daug. Šiuo metu vežėjai džiaugiasi gavę leidimus trejiems metams, jeigu jų užteks – šaunu. Tačiau daug kompanijų turi filialų rytuose, norėtųsi, kad ir ten nekiltų problemų. Dažnai politiniai santykiai daro įtaką verslui, tokios problemos turėtų būti sprendžiamos vyriausybiniu lygiu.

Dalius Prevelis
VĮ „Regitra“
Generalinis direktorius
Transportas, 2012 Nr. 6-7 (44). Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?

Norėtųsi, kad nebūtų priimami skuboti sprendimai tiek mokesčių, tiek kitų įstatymų pakeitimų prasme. Dabar sprendimai kartais yra priimami arba skubotai, arba neapgalvotai. Negaliu sakyti, kad dabar kažkas yra blogai. Tiesa, reikėtų, kad būtų apibrėžta automobilio registracijos prasmė. Dabar ji traktuojama dvejopai. Vieni mano, kad tai yra turto registracija, kiti – leidimas dalyvauti eisme. Mes norėtume pastarojo apibrėžimo. Visoje Europoje registracijos pažymėjimas praneša, kad automobiliui yra leidžiama dalyvauti eisme, jis yra apdraustas, atlikęs techninę apžiūrą ir jeigu bent vienas punktas nepratęstas, registracija turėtų būti naikinama. Tai esminis dalykas, kuris svarbus VĮ „Regitra“.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?