SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2011 Nr. 5 (36). Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?

Atvirai pasakysiu, kad krovinių rinka sparčiai augo tik metų pradžioje, šiuo metu ji gerokai susilpnėjo. Dabar mažėja ne tik krovinių vežimo įkainiai, bet ir jų pasiūla. Be to, vėluoja atsiskaitymai, atidedami mokėjimai, o tai apsunkina verslo vystymąsi. Taip pat kelia nerimą transporto priemonių perteklius. Kiek teko girdėti, šiemet į Lietuvą įvežta ir įregistruota apie 1500 krovininių automobilių, dėl tokio jų pagausėjimo seniau dirbančios įmonės pajuto krovinių sumažėjimą. Tarp grėsmių reikėtų paminėti ir kvalifikuotų vairuotojų trūkumą. Situacija šiuo metu – apverktina. Jau dabar trūksta gerai ir kokybiškai dirbančių, patikimų žmonių, bandome spręsti problemą kviesdami vairuotojus iš kaimyninių šalių – samdome darbuotojus iš Baltarusijos ir baiminamės dėl to, jog Vyriausybė žada apriboti užsieniečių įdarbinimą Lietuvoje. Teigiama, kad vairuotojams iš Baltarusijos, dirbusiems įmonėje dvejus metus, darbo vizos nebebus pratęstos. Šiuo metu neturime kvalifikuotų vairuotojų pasirinkimo, o vertingo turto – vilkiko ir puspriekabės – patikėti bet kam nesinori.

Transportas, 2011 Nr. 5 (36). Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?

Mūsų veiklos sritys – naujų ir naudotų sunkvežimių prekyba, komercinio transporto nuoma, servisas, garantinis ir pogarantinis aptarnavimas. Sparčiai auganti krovinių rinka mus džiugina, tai reiškia logistikos ir transporto bendrovių renesansą po sunkios krizės. Kai kurios transporto įmonės neišlaikė sunkmečio įtampos, jas pakeitė kitos, tačiau visumoje rinka atsigauna ir mes – komercinio transporto pardavėjai – tai jaučiame. Iš anksto rūpinamės automobilių atsargomis, statome naują serviso centrą Klaipėdoje, investuojame į naują įrangą ir darbuotojų apmokymus. Naujo transporto pardavimai auga, mūsų padalinys „Adampolis finance“ sprendžia finansavimo klausimus, todėl klientų daugėja. Esame pasiruošę aprūpinti mūsų klientus tiek naujais, tiek naudotais vilkikais, turime gerą atsarginių dalių tiekimo sistemą. Manome, kad krovinių vežimo apimtys augs ir ateityje, nes atsigauna tiek Rusijos, tiek Vakarų Europos šalių ekonomikos.

Mindaugas Kapleris
UAB „Samarina“
Generalinis direktorius
Transportas, 2011 Nr. 5 (36). Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?

Per pastaruosius dvejus metus krovinių rinka sumažėjo, todėl natūralu, kad 2010–2011 m. ji pradėjo atsigauti ir palaipsniui grįžta į tokį lygį, koks buvo iki krizės. Ekonominis kilimas, manau, verslui negali atnešti nieko blogo. Teigiama ir šalies bankų įtaka. Pastarieji matydami, kad itin staigus ekonominis kilimas gali pakenkti, stengiasi nedalinti paskolų bet kam: vykdoma griežta norinčiųjų įsigyti automobilius ir pradėti krovinių vežimo verslą atranka. Ypač didelis postūmis jaučiamas Rusijos rinkoje: džiaugiamės pakilimu transporto srityje, padidėjusiais krovinių srautais, kylančiu vartojimu, augančiais gabenimais.

Transportas, 2011 Nr. 5 (36). Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?

Visą krizės laikotarpį laukėme, tikėjomės ir siekėme didesnių darbo apimčių, todėl ekspeditoriams ir vežėjams dėl augimo nekyla jokių ypatingų grėsmių. Manau, kad daugiau jų gali iškilti eksportuotojams bei importuotojams, nes augant prekių paklausai kyla ir jų kaina. Galvoju, kad dabar esant tokiam pakilimui galėsime susigrąžinti prarastus per ekonominę krizę rodiklius. Galiu pasakyti, kad atsigaunant ekonomikai ir eksportui paslaugų kiekius ir reguliarumą padidinome keturis kartus: prieš krizę įmonės darbuotojai išvažiuodavo į užsienį du kartus per savaitę, o dabar važiuoja kasdien. Problemų neturime ir todėl, kad dar 2010 m. pabaigoje nepagailėjome investicijų ir kartu su partneriu Europoje sukūrėme naują sistemą. Su pakilimu, žinoma, padidėjo ir sąnaudos, sukūrėme pasiūlą, o šiuo metu kuriame paklausą. Tokia situacija rodo, kad laiku sureagavome į pokyčius rinkoje, todėl manau, kad rudenį jau skinsime sistemingo ir nuoseklaus darbo vaisius.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?