SUSISIEKIMAS LOGISTIKA TECHNOLOGIJOS
ISSN 2029-4204
Transportas, 2008 Nr. 09-10. Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?

Šie metai dėl mus užklupusios ekonominės ir finansų krizės turi būti labai racionalaus, taupaus, efektyvaus darbo metai. Privataus verslo atstovai spaudoje viešai samprotauja apie gamybos reorganizavimą, griežtas taupymo priemones. Tai yra esminiai pokyčiai, kuriuos būtina įgyvendinti visiems, siekiantiems ne tik išlikti versle, bet ir kuo sėkmingiau konkuruoti rinkoje. Manau, kad teks gerai pasverti, įvertinti investicines programas. Esu įsitikinęs, kad verta nukelti tokias investicijas, kurios turi ilgesnį atsipirkimo laikotarpį. Todėl manau, kad būtina efektyviai išnaudoti darbuotojus, mechanizmus, įrenginius, darbo laiką, energetinius išteklius, atsisakyti visų nebūtinų išlaidų. Uostas yra ta vieta, kuri iškart parodo valstybės gamybos ir eksporto rodiklius, uostas – lyg lakmuso popierėlis, kuris neklystamai fiksuoja esminius valstybės ekonomikos pokyčius. Kelia nerimą tai, kad kitąmet gali mažėti investicijos į uosto objektus, gali sulėtėti ar nusikelti naujų objektų eksploatacijos pradžia, o tokie reiškiniai tik sumažintų bendras Klaipėdos uosto tranzito galimybes. Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija kartu su Susisiekimo ministerija turėtų daryti viską, kad išlaikytų uosto ir jūrinio sektoriaus konkurencingumą. Svarbiausia išlaikyti geležinkelio ir uosto veiklos tarifus – jų negalima didinti. Šiais sektoriais reikia stiprinti tranzito, kartu ir Lietuvos eksporto galimybes. Uoste tai būtų dujų, keleivių terminalai, produktotiekiai, kurie galėtų pastebimai padidinti uosto galimybes.

Transportas, 2008 Nr. 09-10. Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?

Prekių judėjimas – mažas, galima sakyti, jo beveik nėra. Tai reiškia, kad vežėjai neuždirbs pinigų. Tai itin skaudžiai pajusime vasario ir kovo mėnesiais. Neturėsime pinigų susimokėti už lizingą, degalus. Trūks apyvartinių lėšų. Pasiskolinti pinigų – labai rizikinga, nes skolinimosi sąlygos dabar itin sunkios –didelės palūkanos, užkraunama didelė atsakomybės našta, reikia garantuoti asmeniniu turtu. Mokėdamas 8 ar 9 proc. palūkanų bankams pasirašai sau nuosprendį. Mes negalime parduoti transporto priemonių, jų kaina nukrito. Apynaujai vilkikai parduodami pusvelčiui. Situacija labai įtempta: vartojimas ir krovinių srautai mažėja. Sprendimai, kurie priimti, pavyzdžiui, dėl degalų akcizo didinimo, yra pragaištingi verslui. Pagal ES sprendimus akcizas turėtų būti padidintas nuo 2011 m. sausio 1 d., bet jau dabar jį didina keliom dešimtim centų, o juk aplinkinės šalys to nedaro. Taigi pilsimės degalų ten, kur pigiau. Labiausiai mus gąsdina prekių vartojimo mažėjimas, padidėjęs kuro akcizas ir tai, kad Vyriausybės programoje nėra nė vieno punkto, skatinančio verslą.

Jurgis Aušra
AB „Klaipėdos nafta“
Generalinis direktorius
Transportas, 2008 Nr. 09-10. Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?

Apie pokyčius kalbėti dar per anksti. Kol kas nežinome, kas gali pasikeisti, nes daug kas priklauso nuo valstybiniu lygmeniu priimamų sprendimų. Vyriausybė pradeda derybas dėl 10 proc. „Mažeikių naftos“ akcijų pardavimo ją valdančiam Lenkijos koncernui „PKN Orlen“. Taip pat kalbama apie lenkų norus, susijusius su „Klaipėdos nafta“. Esame Valstybės valdoma akcinė bendrovė – jai priklauso 70,63 proc. akcijų. Todėl mūsų perspektyvos priklausys nuo Premjero, Vyriausybės ir ministrų pozicijos. Aš pats negaliu įvardyti galimų pokyčių. 2008-aisiais dirbome itin pelningai, krova buvo rekordinė – greičiausiai bus kiek daugiau nei 8 mln. t naftos produktų. Tai gerokai viršija terminalo projektinį pajėgumą. Pernai perpylėme tik 5,4 mln. t, tad pelnas turėtų būti kur kas didesnis.

Ričardas Židovainis
UAB „Dagris“
Generalinis direktorius
Transportas, 2008 Nr. 09-10. Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?

Pirmiausia stengiamės šiek tiek susiveržti diržus, bet numatome ir plėtrą. Peržiūrėsime išlaidas, bandysime rasti, ko galima atsisakyti. Ketiname sumažinti reklamos išlaidas, mažiau lėšų skirsime darbuotojams skatinti. Kol kas daugiau žmonių atleisti iš darbo neketiname, nes visai neseniai sumažinome sandėlio darbuotojų skaičių. Tai padaryti turėjome dėl sumažėjusių darbo apimčių. Apie šių metų pokyčius sunku kalbėti, nes gali būti netikėtumų. Mano manymu, krizės burbulas Lietuvoje yra šiek tiek išpūstas. Mes žvelgiame pozityviai, nepaisant to, kad visi aplinkui panikuoja. Problema ta, kad labai ilgai buvo tylima, jog nieko blogo šalyje nevyksta. Mes tam ruošėmės, nesame šokiruoti.

Transportas, 2008 Nr. 09-10. Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?

Mes ketiname aktyvinti veiklą, netaupysime, savo veiklos apimčių nemažinsime. Mąstome taip: jei šiais metais neturėsime minuso ženklo savo veikloje, tai galėsime džiaugtis, jog viskas yra gerai. Nulinis pelnas, esant tokiai ekonominei situacijai, irgi yra pelnas. 2009 m. mums bus prastesni nei praėjusieji, bet stengsimės ieškoti naujų rinkų. Mus domina rinkos, turinčios daug žaliavų, pavyzdžiui, Kazachstanas. Šioje rinkoje jau dirbame, bet bandysime čia savo veiklą plėsti dar aktyviau. Akivaizdu, kad teks kur kas aktyviau dirbti. Pastaruoju metu per daug atsipalaidavome. Krizė – naujų galimybių, naujų paieškų metas.

Petras Ignotas
UAB „Autotrade“
Valdybos pirmininkas
Transportas, 2008 Nr. 09-10. Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?

Ekonominė situacija šiais metais mums labai nepalanki – mažės mūsų verslo apimtys, pelningumas. Taigi verslo sąlygos bus sudėtingos, reikės stengtis išlikti konkurencingiems, o norinčiųjų pirkti bus gerokai mažiau. Visi reikalaus nuolaidų, o mūsų sąnaudos didės. Bandysime apkarpyti savo išlaidas. Jei labai sumažės darbų apimtys, galbūt teks sumažinti darbuotojų skaičių. Savo verslo plane jau esame numatę nemažai pokyčių, aktualiausias dalykas bus taupymas. Tikriausiai teks sumažinti darbuotojų mokymo, įmonės reprezentavimo, komandiruočių išlaidas. Metai mus – labai sunkūs, bet turime planuoti, kaip išgyventi, kaip sudaryti sąlygas ir kolektyvui, ir klientui, kad jie galėtų dirbti. Nuogąstavimų yra, bet tikime, kad rasime būdų, kaip nugalėti sunkumus.

Transportas, 2008 Nr. 09-10. Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?

Stengsimės būti dar labiau patrauklūs vežėjams, ieškosime galimybių ne tik parduoti, bet ir galvosime, kaip suteikti geresnį pasiūlymą kartu su finansavimu ir kitomis paslaugomis. Darėme tai jau 1998 m. ir darome tai dabar, tačiau šioje srityje darbuosimės dar aktyviau. Vežėjai šiuo metu turi per daug transporto priemonių, jie turėtų sumažinti savo transporto parką. Mes, kaip pardavėjai, turime platų spektrą automobilių. Vis tiek yra įmonių, kurios planuoja, dirba, taigi nemanome, kad pardavimai labai sumažės. Jaučiame, kad su vežėjais yra problemų, bet jos sprendžiamos. Tie, kurie dirba, ir toliau dirbs, vadinasi – ir pirks. Mums yra šiek tiek lengviau negu kitiems, nes esame lankstūs, ir tai mums padeda nugalėti sunkumus. Šiandien reikia klientui siūlyti didesnį paslaugų paketą.

VADOVŲ GALERIJA

Klausimas vadovams

■ Kas trugdo jūsų įmonės veiklai?
■ Kokią naudą jūsų verslui atneša įdiegtos inovacijos?
■ Kokie Jūsų lūkesčiai 2015 metams?
■ Kokie veiksniai daro įtaką jūsų įmonės veiklai?
■ Kaip paveiks jūsų įmonės veiklą euro įvedimas Lietuvoje?
■ Kokie jūsų lūkesčiai 2014 metams?
■ Kaip jūs vertinate valdžios institucijų paramą verslui?
■ Kokią konkurenciją jūsų įmonei kelia kitų ES šalių įmonės?
■ Kaip jums gali pakenkti nestabili situacija finansų rinkose?
■ Kaip vertinate pernykščius darbo rezultatus? Ar jie suteikė pranašumo prieš kitus rinkos dalyvius?
■ Ar pasitikite Lietuvos įstatymais ir jų teisingumu?
■ Kokie jūsų lūkesčiai, keičiantis Lietuvos politinei valdžiai ?
■ Kokią naudą verslui teikia valstybės įmonės?
■ Kokią įtaką Lietuvos verslui gali turėti EK sprendimas įvesti griežtesnes sankcijas Baltarusijai?
■ Kokia 2012-ųjų metų pradžios ekonominė situacija?
■ Ko Jūs tikitės iš ateinančių metų ekonomikos?
■ Kaip jūsų vadovaujamoje įmonėje ruošiamasi galimai krizei?
■ Ar jus tenkina šalies mokyklose paruošiami specialistai?
■ Ar ES sprendimai turi įtakos Jūsų įmonės verslo konkurencingumui?
■ Kokius susijusius su ekologija mokesčius moka bendrovė ir kaip tai atsiliepia jos biudžetui?
■ Kokios grėsmės slypi sparčiai augančioje krovinių rinkoje?
■ Kaip stiprinamas Jūsų įmonės konkurencingumas ?
■ Kaip monopolizuotos verslo sritys paveikė jūsų darbą?
■ Kaip jus saugo ir gelbsti saugos ir gelbėjimo tarnybos?
■ 2011-ieji – permainų ar stagnacijos metai?
■ Ko tikitės iš pašto rinkos liberalizavimo, numatyto 2013 m.?
■ Krovinio praradimas – logistikos kasdienybė ar tragedija ? Ar gaisras kelte „LISCO Gloria “ ką nors ir ko nors pamokė?
■ Ar pasiteisino krovinių srautų prognozės ir kokius pokyčius matote 2011-aisais?
■ Kaip statysime kelius be ES fondų pinigų?
■ Kaip vertinate šių metų turistinį sezoną?
■ Kokius didžiausius sunkumus įžvelgiate transporto versle?
■ Kokių specialistų reikia transporto verslui?
■ Ar didėja krovinių srautai?
■ Kokius prekių srautus prognozuojate 2010–Iais?
■ Kokius sprendimus priėmėte krizei įveikti?
■ Kokios krovinių gabenimo kryptys šiemet išliko gyvybingiausios?
■ Kaip vertinate dabartinę Lietuvoje veikiančių bankų kreditavimo politiką?
■ Ką Lietuvos verslui reiškia Rytų rinka?
■ Kokia Jūsų nuomonė apie aukštas degalų kainas Lietuvoje?
■ Ar karmėlava ir šiauliai yra tinkamos vietos logistikos centrams statyti?
■ Kaip ketinate optimizuoti savo veiklą?
■ Kaip vertinate Lietuvos, kaip tranzito valstybės, patrauklumą krovinių srautui tarp rytų ir vakarų?
■ Kuo logistikos sfera patraukli moterims?
■ Kada šalyje nuvilnys didžiausia bankrotų banga?
■ Kokius pokyčius savo veikloje regite 2009-aisiais?
■ Kaip vertinate Lietuvos muitinės darbą?
■ Ar Lietuva gali tapti logistikos valstybe ?
■ Kaip narystė ES paveikė Jūsų verslą?
■ Ar Lietuvai reikia naujo oro uosto?
■ Ar Klaipėdos uostas patrauklus krovinių gabentojams?
■ Kaip sprendžiate keleivinį transportą užklupusias bėdas?
■ Kaip išgyventi vežėjų verslo krizę?
■ Kokią veiklos strategiją pasirinkote 2008-iesiems?