ТРАНСПОРТ ЛОГИСТИКА ТЕХНОЛОГИИ
ISSN 2029-4204

„LDz Cargo“ už Rengės išardymą norėtų gauti 25,4 mln. Eur

2018-09-04  Naglis Navakas, Verslo žinios

Latvijos geležinkeliai ir jos antrinė įmonė „LDz Cargo“ iš „Lietuvos geležinkelių“ iš viso reikalauja 82,32 mln. Eur kompensacijos dėl prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijoje esančią Rengę.

„Latvijas dzelzcelš“ teigimu, audito bendrovė „Ernst & Young“ paskaičiavo, jog Latvijos geležinkelių nuostoliai, patirti 2009–2017 metais, siekė 56,92 mln. Eur, o antrinės įmonės „LDz Cargo“ – 25,4 mln. Eur, praneša naujienų agentūra BNS.

Įmonė tikina, jog „Lietuvos geležinkeliams“ nesutinkant sumokėti, Latvijos bendrovės svarstys imtis teisinių priemonių.

Rokas Masiulis, susisiekimo ministras, tokius Latvijos bendrovių priekaištus antradienį pavadino „dūriu į nugarą“.

„Tai parodo labai agresyvų stilių, net, sakyčiau, tai galima pavadinti dūriu į nugarą. Dažniausiai prieš kalbant apie sumas yra vedamos derybos, diskusijos, pristatomos pozicijos, išgirstama kita pusė. Čia man nepanašu į labai nuoseklų darbą, man tai labiau panašu į politinę desperaciją“, – BNS antradienį teigė p. Masiulis.

Jis taip pat patikino ne kartą patvirtinęs Latvijos transporto ministrui, kad ruožas bus atstatytas.

„Iš visų bendravimų indikacijų dėl pretenzijos nebuvo, dėl to ir vertinu tai kaip nedraugišką gestą. Kito mėnesio pradžioje Latvijoje vyks rinkimai ir manau, kad dabar reikia palaukti rinkimų, ir kalbėti su tais, kurie tuos klausimus galės spręsti“, – kalbėjo ministas.

Premjeras Saulius Skvernelis antradienį teigė nesuprantantis tokio Latvijos žingsnio, o pretenziją vadino neturinčią teisinio pagrindo.

Latvijos geležinkeliams – 57 mln. Eur

Kaip rašė VŽ „Lietuvos geležinkeliai“ pranešė gavę Latvijos bendrovės pretenziją, kurioje rekalaujama atlyginti beveik 57 mln. Eur nuostolius.

Latvijos bendrovė pirmadienį kreipėsi į „Lietuvos geležinkelius“ prašydami suteikti informaciją, kada bus atkurtas eismas vadinamuoju Rengės ruožu. Be to, prašoma sumokėti kompensaciją už negautą pelną laikotarpiu, kuomet Rengės ruožas nebuvo naudojamas, taip pat – padengti patirtas išlaidas nenaudojamos infrastruktūros priežiūrai. Visa „Latvijas dzelzceļš“ reikalavimų suma siekia beveik 57 mln. Eur, tai yra du kartus daugiau, nei bauda, kurią bendrovei skyrė Europos Komisija (28 mln. Eur).

„Lietuvos geležinkeliai“ išplatintame pranešime pretenziją vertina kaip nepagrįstą, o susisiekimo ministras Rokas Masiulis – kaip politinius žaidimus prieš rinkimus Latvijoje.

Rengės geležinkelio ruožą, kaip vieną iš alternatyvių geležinkelio kelių į Latviją, dėl, neva, pavojaus eismo saugumui buvo nustota eksploatuoti 2008 m. Tai Europos Komisija įvertino kaip konkurencinės aplinkos pažeidimą ir LG skyrė 28 mln. Eur baudą bei įpareigojo ruožą atstatyti. LG sumokėjo baudą ir ėmėsi atstatymo darbų, tačiau sprendimą skirti baudą ir jos dydį yra apskundusi teismui.

VZ_gelezinkeliai1